"מחמם את הלב": נשבר השיא הישראלי לאיסוף תרומות מנות דם

מאז שעות הבוקר נאספו בבסיס חטמ"ר שומרון למעלה מאלף מנות דם – כמות ששברה את השיא הקודם שעמד על 780. את המבצע יזם המח"ט שגיב דהן בעקבות לידת בתו – במהלכה נזקקה אשתו לשבע מנות דם

זמן צפייה: 03:16

במהלך מבצע איסוף תרומות דם שנערך היום (ראשון) בחטיבה המרכזית שומרון - נשבר השיא הישראלי לאיסוף מנות דם. משעות הבוקר נתרמו במקום 1,060 תרומות - ובכך שברו את השיא הקודם שעמד על 780. את המבצע יזם מפקד החטיבה, אל"ם שגיב דהן, בעקבות לידת בתו – במהלכה נזקקה אשתו לשבע מנות דם.

בין התורמים היו מאות חיילים, אזרחים רבים תושבי השומרון ותלמידי תיכון ותלמידי ישיבות מהאזור. רבני השומרון, בהם הרב אליקים לבנון, באו לעודד את חשיבות תרומת הדם.

עוד בחדשות 13:

האלימות בחברה הערבית: "חוסר הביטחון גורם למאבקי כוח פנימיים"

כלב שנקבר תחת הריסות הוריקן – חולץ חי אחרי 3 שבועות • צפו

לאחר עונה אחת בלבד: דיוויד בלאט סיים את דרכו באולימפיאקוס

מבצע התרמת הדם של מד''א בשיתוף החטיבה המרחבית של צה''ל
מבצע התרמת הדם של מד''א בשיתוף החטיבה המרחבית של צה''ל | צילום: דוברות מד''א
מבצע התרמת הדם של מד''א בשיתוף החטיבה המרחבית של צה''ל
מבצע התרמת הדם של מד''א בשיתוף החטיבה המרחבית של צה''ל | צילום: דוברות מד''א

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון שסייעה בהוצאת המבצע לפועל, אמר: "זה עם ישראל האמיתי, זה השומרון האמיתי, ואנחנו ננצח כל דבר. אנחנו בשומרון עברנו לצערנו גם פיגועים אירועים לא פשוטים, וזו הדרך שלנו, גם של חטיבת שומרון וגם של מועצה אזורית שומרון, ושל כל תושבי השומרון, לתת מתנה גדולה של אהבת ישראל והצלת חיים בשנה החדשה לעם ישראל כאן בחטיבת שומרון שבין איתמר ליצהר".

 

מח"ט שומרון, אל"ם שגיב דהן, אמר היום: "אנחנו נמצאים ממש בעיצומו של מבצע 'אחים בדם', מבצע להתרמת דם בחטמ"ר שומרון. מבצע משותף למועצה, לחטיבה ולשירותי הדם של מד"א. ההישג הגדול של המבצע זו ההירתמות של הציבור. שברנו את שיא התרמות הדם בהתרמה אחת במדינת ישראל ואנחנו נערכים גם  לשבירת התחזיות במבצע ולתרומה של למעלה מ-1,200 מנות דם".

מבצע תרומת הדם בחטמ''ר שומרון
יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, במבצע תרומת הדם בחטמ''ר שומרון | צילום: דוברות המועצה האזורית שומרון

מנכ"ל מד"א, אלי בין, בירך על מבצע ההתרמה הנרחב והוסיף: "החשיבות של מבצעי התרמת מנות הדם גדולה מאוד, בייחוד בימי החגים, בהם קיים מחסור עונתי בדם. שיתוף הפעולה עם צה"ל משלים את התמונה הערכית והמיוחדת, המבטאת את היותו של צה"ל צבא העם. אני מודה לכל מי שהגיע, תרם דם, וסייע להצלת חיים. אני מזמין את עם ישראל גם בימי חול המועד סוכות בפרט ובמשך כל השנה בכלל להמשיך ולהגיע לתרום דם".

מנהל מחלקת התרמות דם ארצי בשירותי הדם של מד"א, ליאור אלטמן, הוסיף "אנחנו מברכים את האזרחים, החיילים והשוטרים הרבים שהגיעו לכאן, חטיבה מרחבית שומרון לתרום דם וכל זה בכדי להעלות את מלאי הדם עבור אזרחי ישראל, גם בתקופת החגים. שיתוף הפעולה הזה בין הצבא, המועצה ומד"א מחמם את הלב ונועד על מנת להעלות את המודעות לתרומות דם. אנחנו כאן עד השעה 22:00 מוזמנים לבוא ולתרום ולעזור לנו לעבור את 1,200 מנות דם. חשוב לזכור מנת דם אחת מצילה שלושה אנשים".

מבצע התרמת הדם של מד''א בשיתוף החטיבה המרחבית של צה''ל
מבצע התרמת הדם של מד''א בשיתוף החטיבה המרחבית של צה''ל | צילום: דוברות מד''א