לאחר עונה אחת בלבד: דיוויד בלאט סיים את דרכו באולימפיאקוס

קבוצת הכדורסל היוונית הודיעה כי המאמן הישראלי יעזוב את תפקידו, זאת יומיים לאחר התבוסה לווילרבאן הצרפתית בפתיחת היורוליג. כזכור, לפני כחודש וחצי חשף בלאט כי הוא חולה בטרשת נפוצה

זמן צפייה: 02:11

מאמן הכדורסל הישראלי דיוויד בלאט סיים הערב (ראשון) את דרכו בקבוצת אולימפיאקוס היוונית. ההודעה מגיעה יומיים לאחר התבוסה המפתיעה של קבוצתו לווילרבאן הצרפתית במחזור הראשון של היורוליג.

בהודעת המועדון נכתב: “זה רגע קשה עבור כולנו, רגע שבו אנחנו נפרדים ממאמן גדול, ויותר מהכול, בן אדם גדול". עוד נכתב כי "זה היה כבוד עבורנו שהוא עבד אצלנו ולמדנו ממנו הרבה. הוא שירת את המועדון בנאמנות ובאומץ”. לאחר ההודעה הוסיף בלאט כי “אחרי דיונים ארוכים ומכובדים ביני לבין הבעלים, החלטנו שדרכינו ייפרדו. הזמן שלי עם אולימפיאקוס היה משמעותי לקריירה שלי. יש לי רק כבוד להנהלה, לשחקנים ולצוות”.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בלאט לחדשות 13: "מלא במוטיביציה להמשיך – רגיל לאתגרים"

"לא אוותר על דבר": דייוויד בלאט הודיע – אני חולה בטרשת נפוצה

דייוויד מייקל בלאט, מאמן קבוצת אולימפיאקוס
דייוויד מייקל בלאט, מאמן קבוצת אולימפיאקוס | צילום: רויטרס

כזכור, לפני כחודשיים הודיע בלאט כי הוא חולה בטרשת נפוצה. בהודעה שפרסם באתר קבוצת אולימפיאקוס כתב אז בלאט: "לפעמים החיים מציבים בפניך התמודדויות ללא כל הסבר או סיבה. אלו הרגעים שמעמתים אותך עם הצורך להכריע מהו האופי האמיתי שלך".

"לאחר ההלם הראשוני, כשהבנתי שחיי עומדים להשתנות, החלטתי שלא אוותר על דבר", כתב בלאט. "כל מה שאעשה זה להסתגל, ולמצוא דרכים חדשות להמשיך את חיי רגילים ככל הניתן". עוד הוסיף: "התחלתי תוכנית אימונים חדשה במטרה להתחזק ולהתייצב. אני מנסה להיות יותר פעיל, לאתגר את עצמי לבצע פעולות פשוטות. אני דורש מעצמי יותר - לא פחות".

דייויד בלאט ולברון ג'יימס במשחק בו קליבלנד עלתה לגמר ה-NBA
דייויד בלאט ולברון ג'יימס במשחק בו קליבלנד עלתה לגמר ה-NBA | צילום: גטיאימג'בנק/GettyImages

באותו יום התראיין בלאט לתוכנית "החדשות עם יעקב אילון" ואמר: "אני בסדר גמור, מלא במוטיבציה להמשיך ולעשות את מה שאני עושה הכי טוב – וזה לאמן כדורסל, בתקווה להמשיך ולהוביל הצלחות עם הקבוצות שלי". את הדברים אמר בריאיון ל"החדשות" עם יעקב אילון.

בלאט הוסף כי "אני רגיל למצבים לא קלים או לא נעימים, לאתגרים שלפעמים נראים שלא ניתן להתגבר עליהם. בוא נגיד שעם כמה שהמצב שלי הוא לא טוב, יש הרבה אנשים אחרים עם מצבים לא פחות נעימים אם לא יותר, ואני שואב מהם את הכוח. צריך להתמודד על הצד הטוב ביותר על מנת להוציא את הכי טוב שאפשר".