המלחמה על הביתיות: מכבי ת"א מארחת את ריאל מדריד לקרב לוהט

סטודמאייר יערוך הופעת בכורה ביורוליג, וינסה להתמודד עם איכות הספרדים בצבע. ספרופולוס ימשיך להישען על ווילבקין והאנטר, ומקווה להישאר המאמן היחיד שלא נוצח העונה במשחק בית • כדור מהצד

זמן צפייה: 10:23

מכבי תל אביב תארח הערב (חמישי) בהיכל מנורה את ריאל מדריד המצוינת לקרב לוהט, ותנסה להישאר הקבוצה היחידה במפעל עם מאזן ביתי מושלם. אולם, הדרך לשם תהיה קשה מאוד, וכדי לעבור אותה חרף מכת הפציעות, יצטרכו הצהובים להתעלות על עצמם, ולהציג את היכולת הגבוהה ביותר שהם מסוגלים לנפק - בהתקפה ובהגנה.

ברשות הספרדים יש את הסגל העמוק באירופה כולה. אומנם אין להם כוכב-על כמו לארקין מאנאדולו או מירוטיץ' מברצלונה, אך בכל עמדה הם מחזיקים לפחות שני שחקנים מעולים, כך שכדי לגבור עליהם, צריכה מכבי לקבל תפוקה טובה משחקנים רבים. ווילבקין לבד לא יספיק פה, וגם לא הוא והאנטר. אם ספרופולוס לא יקבל עזרה גם מדורסי, אייסי ובראיינט, ולכל הפחות דקות טובות של כהן, קלויארו ואבדיה - פשוט אין לו סיכוי.

לעוד כתבות בנושא:

מכבי תל אביב יוצאת לגרמניה – ותנסה להישאר בצמרת היורוליג

מכבי תל אביב מארחת את מילאנו בהיכל – ומחפשת נקמה

ביתי הוא מבצרי: מכבי ת"א תנסה לנצח בהיכל את ברצלונה החזקה

יואניס ספרופולוס, מאמן מכבי ת''א
יואניס ספרופולוס, מאמן מכבי ת''א | צילום: רויטרס

את החבורה בלבן מנהיג פקונדו קמפאסו שמקבל מהמאמן פאבלו לאסו את הדקות הרבות ביותר, וגומל לו ב-10.5 נקודות לערב, 6.4 אסיסטים (שלישי ביורוליג) ובממוצע נקודות המדד הגבוה בקבוצה – 15.4.זאת, יחד עם הגנה מעולה. אם רכז נבחרת ארגנטינה לא מספיק, לידו משחקים גם סרחיו יול, שגם כאשר הוא לא נמצא בכושר הטוב בקריירה, אף קבוצה לא רוצה לשחק נגדו, וכמובן ג'ייסי קארול, שאסור להשאיר פנוי לרגע, ושסל הניצחון שלו מהמפגש הראשון בין הקבוצות עדיין נמצא בראשם של אוהדים צהובים רבים.

ארסנל שחקני הפנים של ריאל מפחיד עוד יותר. וולטרס טבארס, הסנטר האימתני שמתנשא לגובה של 2.21 מטרים, הוא אחד משחקני ההגנה הטובים באירופה. טבארס חוסם יותר מפעמיים בערב, כמעט כפול מהבא אחריו ברשימה - חברו  לקבוצה ג'ורדן מיקי. בהתקפה הוא מתקשה יותר, אך עדיין מסוגל לגרום נזק רב.

Jkldfgh
אותלו האנטר, מכבי תל אביב | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

מיקי עצמו הוא יותר מרק חוסם טוב, והוא מצליח להעמיד ממוצעים של 10 נקודות באחוזים טובים, לצד כמעט חמישה ריבאונדים. גם טריי תומפיקנס נמצא בכושר נהדר, כאשר בחודש האחרון הוא קלע כמעט 16 נקודות למשחק באחוזים מצוינים, והוא יהיה במוקד המאמצים ההגנתיים של אלופת ישראל.

אולם, הפער המשמעותי ביותר נמצא דווקא בעמדת הפורוורד. בעוד מכבי תל אביב חסרה כמובן את כספי, ואייסי סובל מכושר ירוד, הספרדים משופעים בשחקנים מצוינים בעמדה הזו, ובראשם כמובן רודי פרננדז הבלתי נגמר, וגבריאל דק, עוד שותף להצלחת נבחרת הארגנטינה באליפות העולם.

דני אבדיה, מכבי תל אביב בכדורסל
דני אבדיה, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

המשחק הערב הוא לא עוד משחק יוקרתי, ה-60 במספר, בין שניים מהמועדונים הגדולים באירופה, אלא קרב אמיתי על יתרון הביתיות בהצלבה. הפער בין היכולת שהצהובים מציגים השנה לבין זו שהם מציגים בחוץ משמעותי ביותר, והם יודעים היטב שהפסד מול ריאל ירחיק אותם משמעותית מהרביעייה המובילה, ויהווה מכה קשה לחלום הפיינל פור.

כמו בכל משחק מאז מכת הפציעות, הצהובים יישענו הערב על ווילבקין והאנטר. אולם, בשל העובדה כי קשה לחדור לצבע נגד ריאל, ספרופולוס יצטרך ערב קליעה טוב מחוץ לקשת של שחקנים נוספים. אמארה סטודמאייר, שרושם הופעת בכורה ביורוליג, לא אמור להיות שחקן מפתח, אך יכול להרשים כבר במשחקו הראשון, אם יצליח לספק דקות טובות בהגנה. אם האנטר לא יקבל עזרה בהגנה, או שווילבקין לא יחזור להבריק, אלופת ישראל תתרחק משמעותית ממקום ברביעייה הראשונה.