מאבטחים תקפו צעיר אוטיסט – ו"פיצו" אותו בכוס קפה

כתוצאה מתקיפת מאבטחים בתחנה המרכזית בירושלים, נזקק יהודה אנהורי בן ה-28 לתפרים. "שלחו אותו בלי טיפול רפואי, קנו לו קפה וחולצה נקייה ושלחו אותו לדרכו"

זמן צפייה: 01:51

יהודה אנהורי, צעיר בן 28 הלוקה באוטיזם, הותקף ביום חמישי שעבר על ידי מאבטחים בתחנה המרכזית בירושלים. אנהורי סיים את עבודתו כמחלק עלונים בעיר, כאשר עצרו אותו כמה מאבטחים, החלו לצעוק עליו, ולאחר שתגובתו לא מצאה חן בעיניהם – התנפלו עליו והחלו להכותו. כתוצאה מהתקיפה נזקק אנהורי לתפרים ולטיפול רפואי, ועל גופו עדיין מופיעות החבלות שהותירו בו המאבטחים.

"הוא שכב על הרצפה, היו המון צעקות. באיזשהו שלב הוא קם, ניסה לברוח לשם, ליד המוניות", שחזרה עדת ראייה את המקרה. "אחד המאבטחים קפץ עליו, והעיף אותו על הגב".

בשלב מסוים הבינו המאבטחים כי אנהורי לוקה באוטיזם, ושחררו אותו. "הם שלחו אותו בלי טיפול רפואי, קנו לו קפה, קנו לו חולצה נקייה ושלחו אותו לדרכו", סיפר חזי אדלר, סגן מנהל אגף הדיור לאוטיסטים ב"עלי שיח", בו מתגורר אנהורי.

עוד בחדשות 13:

המשטרה עצרה ילד הסובל מאוטיזם - אמו נפצעה בעימות עם הכוחות

למרות התחזיות: אברומי ומשפחתו הצליחו להתמודד עם האוטיזם

יהודה אנהורי, הותקף על ידי מאבטחים בירושלים
יהודה אנהורי, הותקף על ידי מאבטחים בירושלים | צילום: חדשות 13

לפני כשבועיים נעצר בירושלים א', ילד בן 11 עם צרכים מיוחדים, בטענה כי הצית שריפה. "פרצה שריפה וכל הילדים התחילו לנהור", סיפרה אמו של א'. "הבן שלי רצה מאוד לראות את כיבוי השריפה. אחרי עשר דקות בתי בת התשע קראה לי, נסערת, וסיפרה שהכניסו אותו לניידת משטרה. כולם אמרו שהוא עשה את השריפה".

"השוטר תפס לי את היד, עיקם לי אותה ומשך אותי לניידת", שחזר א'. "צרחתי 'אני רוצה את אימא שלי, תנו לי להתקשר לאימא'. הם החליטו שאני הבערתי את השריפה ולא ידעתי מה רוצים ממני". עוד הוסיף: "פעם חשבתי שהשוטרים עוזרים לאנשים - עכשיו אני מפחד מהם".

האם הנסערת מיהרה לצאת אל מקום ההתרחשות, ושם התפתח עימות בינה ובין השוטרים. במהלך העימות נפלה האם לרצפה, ולמרות תחנוני השכנים - נאזקה במקום. בינתיים דלת הניידת נפתחה, ו-א' ברח הביתה.

קטטה בין האם לשוטרים בירושלים
קטטה בין האם לשוטרים בירושלים