למרות התחזיות: אברומי ומשפחתו הצליחו להתמודד עם האוטיזם

הרופאים אמרו להוריו של אברומי פרידמן כי הוא לא יצליח לתקשר והמליצו להכניסו למוסד ולשכוח ממנו. למרות זאת, הוא הצליח להגשים את חלומו - ולהתגייס לצה"ל. "רוצה להישאר כמו שאני" • המקור

זמן צפייה: 54:54

כשאברומי פרידמן אובחן כאוטיסט שנה לאחר שנולד, הרופאים אמרו להוריו שהוא לא יצליח לתקשר ומוטב להם לאשפזו במוסד. למרות התחזיות הפסימיות, חנה ואביעד לא ויתרו, וביחד עם אחיותיו הצליחו לחולל את בו את השינוי. בכתבה ששודרה הערב (חמישי) בתוכנית "המקור" הם תיארו את ההתמודדות המשפחתית עם האוטיזם של אברומי.

"הסבירו לנו שהוא לא ידבר, לא יתקשר וספק אם יצליח ליצור איתנו מגע פיזי", תיאר אביעד את הרגע שבו קיבל את הבשורה שבנו אוטיסט. "הוא לא יקרא ויכתוב או יצליח להיות חלק ממסגרת חינוך נורמטיבית", סיפר. אמו של אברומי, חנה, הוסיפה וסיפרה על הדברים שנאמרו לה במסגרות החינוך: "תכניסו אותו למוסד, תשכחו ממנו ותתחילו מחדש".

כתבות נוספות בחדשות 13:

אחרי הודעת היועמ"ש: לוח הזמנים המלא בדרך לשימוע נתניהו

בחריין על הסירוב הפלסטיני להגיע לוועידה: "אנו פועלים למענכם"

גרינבלט: "זאת תהיה טעות מצד הפלס' לא להגיע לוועידה בבחריין"

אברומי פרידמן
אברומי פרידמן | צילום: חדשות 13

למרות מצבו הבריאותי, אברומי הצליח ללמוד בעצמו את כל קווי האוטובוס במדינה באופן מעורר השראה. רעות, אחותו של אברומי,  תיארה את הליך הלמידה של אברומי: "נסענו למקומות ברחבי הארץ כדי לוודא שהאוטובוס אכן מגיע לאילת, כפי שחשב אברומי". לדבריה, "הוא למד את כל קווי האוטובוס בארץ ואנשים היו מתייעצים איתו עוד לפני שהייתה אפליקציית "מוביט (Movit)".

בניגוד לכל ההערכות הפסימיות שקיבלו הוריו מהרופאים בעת שהיה תינוק, אברומי משרת כיום בצה"ל ורחוק מלהגשים את כל התחזיות לגביו. "החלום שלי הוא להיות מי שאני ולהישאר מאושר"

אברומי פרידמן
אברומי פרידמן | צילום: חדשות 13