המשטרה עצרה ילד הסובל מאוטיזם - אמו נפצעה בעימות עם הכוחות

א', בן 11 עם צרכים מיוחדים, עוכב בטענה שהצית שריפה בשכונת מגוריו. כאשר אמו הנסערת נזעקה למקום - התפתח מאבק אלים עם השוטרים, שבעקבותיו נזקקה לטיפול רפואי • תיעוד

זמן צפייה: 03:10

א', ילד בן 11 עם צרכים מיוחדים, נעצר על ידי המשטרה לפני כשבועיים בשכונת מגוריו שבירושלים – בטענה כי הצית שריפה. "פרצה שריפה וכל הילדים התחילו לנהור", סיפרה אמו של א'. "הבן שלי רצה מאוד לראות את כיבוי השריפה. אחרי עשר דקות בתי בת התשע קראה לי, נסערת, וסיפרה שהכניסו אותו לניידת משטרה. כולם אמרו שהוא עשה את השריפה".

"השוטר תפס לי את היד, עיקם לי אותה ומשך אותי לניידת", שחזר א'. "צרחתי 'אני רוצה את אימא שלי, תנו לי להתקשר לאימא'. הם החליטו שאני הבערתי את השריפה ולא ידעתי מה רוצים ממני". עוד הוסיף: "פעם חשבתי שהשוטרים עוזרים לאנשים - עכשיו אני מפחד מהם".

קטטה בין האם לשוטרים בירושלים
קטטה בין האם לשוטרים בירושלים

האם הנסערת מיהרה לצאת אל מקום ההתרחשות, ושם התפתח עימות בינה ובין השוטרים. במהלך העימות נפלה האם לרצפה, ולמרות תחנוני השכנים - נאזקה במקום. בינתיים דלת הניידת נפתחה, ו-א' ברח הביתה.

האם הוכנסה לניידת ונלקחה לתחנת המשטרה, כשכל ילדיה נשארו בבית ללא השגחה. לאחר מכן היא נזקקה לטיפול רפואי. "צעקתי להם שיש לי תינוקת בבית – זה לא עניין אותם", שחזרה האם. "בכיתי ואמרתי להם שזה ילד שסובל מאוטיזם, והשוטרים באכזריות רבה פשוט לגלגו וצחקו. אפילו לא ביררו מי הוא".

מהמשטרה נמסר בתגובה למקרה: "עצוב שהתנהגות אלימה שהובילה לפציעתה של שוטרת בפניה זוכה לסיקור כה מוטה וחוטא לאמת. בעקבות חשד להצתה, השוטרים עיכבו חשוד לבירור פרטיו כשלפתע אמו החלה לצעוק ולגדף את השוטרים, לנסות למלט את המעוכב ולהתנגד לעיכוב. כשניסו לעצור אותה, תקפה את השוטרים לצד שלל גידופים ואלימות פיזית. אנו רואים בחומרה כל ניסיון לפגוע בשוטרים המבקשים לאכוף את החוק תוך שימוש באלימות מילולית ופיזית, ויש לגנות התנהגות זו מכל וכל ולא לתת לה במה".

השוטרת שנפגעה במהלך העימות
השוטרת שנפגעה במהלך העימות | צילום: דוברות המשטרה