"ציידי הגנבים": התושבים שהקימו סיירת למציאת אופניים בת"א

עשרות אלפי זוגות אופניים נגנבו השנה בשוק שעל פי הערכות מגלגל מיליוני שקלים. התושבים שאיבדו אמון ברשויות, פתחו קבוצת פייסבוק שמטרתה למצוא את השלל האבוד. "נגד המאפיה ששולטת בעיר"

זמן צפייה: 05:19

על פי נתונים של משטרת ישראל, בכל שנה נגנבים יותר מ- 30 אלף אופניים, כאשר בשנת הקורונה הנתון הזה זינק בעשרות אחוזים. במשטרת מחוז תל אביב מתקבלות עשרות תלונות ביום על גניבות אופניים שעל פי ההערכה, השוק מגלגל מיליוני שקלים בשנה. תחת האדישות של חוסר הטיפול, התושבים בתל אביב החליטו לעשות מעשה בנידון כדי להחזיר את הביטחון ואת האופניים.

תום דיקורי, תושב תל אביב בן 32, פתח קבוצת ווטצאפ "מחזירים את האופניים". האנשים בקבוצה מסיירים באופן פרטי בתל אביב ואם הם מזהים אופניים שנראים גנובים, שולחים בקבוצה. דיקורי נאלץ לפתוח עוד קבוצות כדי להכיל את כל האנשים שביקשו עזרה במציאת האופניים שנגנבו. "תוך כדי סיבוב שעשיתי לחיפוש האופניים שלי, ראיתי מלא אופניים של אנשים אחרים שרואים מיד שהם גנובים", סיפר דיקורי.

פריצת דרך? לפיד ובנט סיכמו לסגור את חלוקת התיקים עד מוצ"ש

"ציידי הגנבים": התושבים שהקימו סיירת למציאת אופניים בת"א

אלרעי-פרייס עולה להתקפה: "מחר ל"ג בעומר ואין תקנות – ביזיון"

גנבי האופניים, ת''א
התושבים שפועלים נגד גנבי האופניים בעיר ת''א

פעמיים בשנה האחרונה, סתיו, תושבת תל אביב, גילתה שהאופניים של בנה נגנבו. כששמעה על הקבוצה של תום, היא הצטרפה אליה מיד. "למשטרה לא פניתי כי לא ייצא משם שום דבר, לצערי. האכיפה והעזרה של משטרת תל אביב לא באה לידי ביטוי", אמרה. 

פתרון אפשרי למצוקת הגניבות ניתן לראות בפיתוח החדש של חברת איתוראן, "איתוראן Tick Track". הפיתוח יאפשר להתחבר באופן דיגיטלי לאופניים, לקורקינט ולקולנעיות באמצעות אפליקציה שתאפשר צפייה בכלי התחבורה בזמן אמת ותמסור התראות חשובות ללקוח כמו התראה על תחילת נסיעה ללא אישור או התראה על חריגת מהירות.