"קיבלתי דרישת שלום מאדל": החיים החדשים של אדווה ביטון

לפני שבועיים, בעיתוי מצמרר, ילדה אמה של אדל ביטון תינוקת שביעית - בדיוק בתאריך הלידה של הבת שהלכה לעולמה לפני כ-4 שנים כתוצאה מפיגוע. כיום מנהלת האם עמותה לזכרה. "לחיים יש כוח חזק"

זמן צפייה: 12:04

בכל יום אדווה ביטון נוסעת על הציר הראשי בשומרון, ועוברת על פני המקום שבו אירע הפיגוע הקטלני שגבה את חיי בתה אדל, ושינה את חייה לנצח. "זה קרה שתי דקות מהבית, במקום שמעולם לא חשבתי שיקרה לי בו משהו", שחזרה ביטון את יום הפיגוע, שאירע במארס 2013. "יצאתי מביקור משמח אצל ההורים שלי, הבנות היו רגועות ברכב עם המוזיקה, אדל ישבה לצידי במושב בטיחות. הם עמדו על הגבעה ויידו אבנים. הבנתי שאדל פצועה מאוד מאוד קשה. הרגשתי את זה".

אדל בת השנתיים וחצי נשארה צמח, ואמה החלה להילחם על חיי בתה, גם כשהרופאים ויתרו. ביטון, ד"ר לכימיה תרופתית, עזבה את כל עיסוקיה והתרכזה בטיפול באדל. תוך כדי כך, גם ילדה שני בנים וטיפלה בשלוש הבנות הגדולות. שנה וחצי אחרי הפיגוע חזרה אדל לביתה, אך חמישה חודשים מאוחר יותר היא לקתה בדלקת ריאות חריפה והלכה לעולמה. "זכיתי להיות איתה שנתיים וחצי, כי אחר כך היא לא באמת הייתה כאן", סיפרה אמה.

לכתבות נוספות בנושא >>

ביום הולדתה של אדל: אם הפעוטה שנרצחה בפיגוע ילדה בת

אדוה ביטון על לידת בתה: "עם כל הכאב והצער – החיים חזקים"

אדווה ביטון, אדל ביטון
אדווה ביטון עם בתה התינוקת

אחרי מותה של אדל, ביטון הרגישה שהיא חייבת לעזור למשפחות אחרות והקימה על שם בתה את עמותת "אד"ל" - אני דואג לאחר, ובמסגרתה מעניקה סיוע למשפחות שאיבדו את יקיריהן ואינן זוכות למעטפת שהיא קיבלה, כנפגעת פעולות איבה. בשבוע הבא יושק אתר לעמותה, וכעת נמצאת בבנייה ניידת של העמותה שתגיע לתת עזרה למשפחות מכל רחבי הארץ. ב-16 ביוני ייערך ערב גיוס תרומות כדי לקבל את תמיכת הקהל הרחב. "העמותה בשבילי היא תרפיה רגשית, זה ריפוי", סיפרה ביטון. "אחרי שאני מכירה את בני המשפחות הם גם הופכים להיות החברים שלי. זה נותן כוח".

כרטיסים לערב גיוס התרומות, בו יופיעו קובי אפללו, האחים צנחני ויוני גנוט ושיתקיים בהנחייתו של עודד מנשה, ניתן לרכוש בקישור הזה.

לפני שבועיים, בעיתוי מצמרר, ילדה ביטון בת שביעית – בדיוק בתאריך הלידה של אדל. "ברגע שעברנו את התאריך המשוער, האינטואיציה האימהית שלי אמרה שזה הולך להתנקז בדיוק לאותו מועד של אדל", סיפרה ביטון. "אין דבר כזה מקריות. זה סוג של דרישת שלום מאדל – סימן שאני במקום הנכון ושהחיים הם באמת חזקים". ביטון הדגישה כי "למרות מה שעברתי, אני אדם שמח. יש רגעי שבירה, אבל לחיים יש כוח חזק, ויש לי פה ילדים חיים שצריכים אמא שמחה, מחייכת ושפויה. אני חושבת שאדל שלי גם שמחה, היא מסתכלת ואומרת לי 'נכון, אני לא כאן, אני במקום שכולו טוב. את צריכה להמשיך – כי יש למה'".

כזכור, אדל ביטון נרצחה בגיל 4, לאחר שנפצעה אנוש בפיגוע בחודש מארס 2013 לאחר שאמה התנגשה במשאית בכביש חוצה שומרון, כתוצאה מיידוי אבנים לעבר הרכב שבו נסעו.

אדווה ביטון
אדל ביטון | צילום: חדשות 13

בפיגוע נגרם לאדל נזק מוחי, ואחריו היא אושפזה לתקופה ממושכת בבית החולים שניידר, שם נלחמו הרופאים על חייה עד שהצליחו לייצב את מצבה. בהמשך הועברה הפעוטה לשיקום בבית לוינשטיין ובבית החולים איכילוב שבתל אביב. אדל עברה טיפולים וניסיונות שיקום עד ששבה לבית המשפחה שביישוב יקיר, ובפברואר 2015 מתה מפצעיה כתוצאה מסיבוך של דלקת ריאות.

אדל ביטון
אדווה ביטון | צילום: חדשות 13