יותר הרוגים צעירים ואופנוענים: השנה המדממת בכבישים

בצל התאונה הקטלנית אתמול בצפון, בשנת 2021 ישנה כבר עלייה של 14 אחוזים במספר ההרוגים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עלייה חדה בכמות ההרוגים בקרב רוכבי אופנוע ונהגים צעירים. כל הנתונים

זמן צפייה: 01:21

הקטל בדרכים: התאונה המחרידה אתמול באזור חורפיש שבצפון, שגבתה את חייהם של חמישה בני אדם, בהם את מורן בן אלי ושלושת ילדיה, העלתה את מספר ההרוגים בתאונות דרכים מתחילת השנה ל-270 בני אדם. כך עולה מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד).

חודש ספטמבר מסתיים עם 31 הרוגים. זהו מספר ההרוגים הגבוה ביותר בחודש זה לעומת ספטמבר המקביל בארבע השנים האחרונות. מתחילת השנה, חודש אפריל היה הקטלני ביותר בכבישים - 47 הרוגים בסך הכול וגם הוא היה המדמם ביותר בהשוואה לאותו חודש בארבע השנים האחרונות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אביה של מורן: "לא יודע איך נסתדר בלי ארבעת הפרחים האלה"

גרמניה: בת 96 תועמד לדין בגין יותר מ-11 אלף סעיפי סיוע לרצח

הגננת המתעללת כרמל מעודה נכנסה לכלא לרצות 9.5 שנות מאסר

אינפוגרפיקה אינפו גרפיקה תאונה תאונות דרכים תאונת דרכים
השנה המדממת בכבישים

בחלוקה לגילאים, רוב ההרוגים השנה בתאונות דרכים הינם בני 65 ומעלה, בהם אשר בסון שנהג באוטובוס בתאונה אתמול באזור חורפיש. סך הכול נהרגו מתחילת השנה 30 בני אדם שהינם בני 65 ומעלה. 25 הרוגים הם בני 64-25, שבעה הרוגים הם בני 24-15 ו-9 הרוגים בקרב בני 14-0.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2109300851' autoplay='0' credit='' desc='עדכון על מצב הפצועים בביה"ח רמב"ם' poster='' kid='1_zgzravys' duration='30']

השנה הנוכחית היא קטלנית במיוחד עבור רוכבי אופנועים. מתחילת השנה קיפחו את חייהם 71 רוכבי אופנוע – עלייה של 34 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עלייה חדה יותר נרשמה בקרב נהגים צעירים שנהרגו בתאונות – 46 הרוגים מתחילת השנה ומדובר בעלייה של 48 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

שמונה רוכבי אופניים נהרגו מתחילת השנה – עלייה של פי 2 לעומת אותה תקופה בשנת 2020. בתאונות במעורבות רכב כבד נהרגו מתחילת השנה 67 בני אדם וגם כאן מדובר בעלייה – 24 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, מתחילת השנה נהרגו 162 בני אדם בכבישים הבינעירוניים – עלייה של יותר מ-30 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד.