"הצעת שקד לנתניהו" לא מהווה בסיס לחקירה פלילית • פרשנות

מאחר שלפי הדיווח ב"הארץ" לא נעשתה עסקה מפורשת, היועמ"ש כנראה לא יוכל לפתוח בבדיקה פלילית. בסביבה של שרת המשפטים לשעבר טוענים כי הדיווח מגיע מנתניהו, בניסיון לחסל את הקריירה שלה

זמן צפייה: 03:33

הפרסום הערב (שני) ב"הארץ", לפי איילת שקד העבירה לראש הממשלה בנימין נתניהו מסרים לפיהם תנסה לסייע להשפיע על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בנוגע לתיקים בהם הוא חשוד, בתמורה לשריון בליכוד, ככל הנראה לא יוביל לבדיוקה או חקירה פלילית. הסיבה לכך היא שגם לפי הדיווח לא נעשתה שום עסקה.

בסביבת שקד חושבים שזה ניסיון של נתניהו לחסל את שקד. הם טוענים שמי שעומד מאחורי הפרסומים הוא ראש הממשלה – שרק הוא זה שמודע למסרים, לערוצים החשאיים שיש ומה נאמר למי. בשלב זה, שרת המשפטים לשעבר לא תצא בפומבי נגד ראש הממשלה, כי היא מרגישה שהוא חזק מדי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

שקד על "הצעת החסינות" לנתניהו: "מכפישים אותי, ניסיון חיסול"

שקד על דברי מירי רגב: "צר לי עליה – היא כנראה בלחץ"

לאחר הפגישה עם נתניהו: סמוטריץ' לא יפוטר מהממשלה

איילת שקד ובנימין נתניהו
איילת שקד ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

לפי "הארץ", שם פורסמה הידיעה, היו לפחות חמישה ערוצים של מגעים בין שקד לליכוד בקשר להצטרפותה למפלג. בערוצים אלה נמצא, ככל הנראה, אדם שהוא מאוד מקורב לשקד – מה שיקשה עליה לטעון שלא היה לה שום קשר למסרים שהועברו, כי הוא אדם שעושה עבורה את העבודות הפוליטיות האלה.

כאמור, כרגע, על סמך הפרסומים האלה בלבד, עוד אין בסיס לבדיקה או חקירה פלילית נגד שקד מאחר ולא נעשתה שום עסקה. אמנם הועברו מסרים בעיתיים מאוד ברמה הציבורית, אולי ברמה הכי קשה שאפשר לחשוב, אבל לא הייתה עסקה מפורשת ואין שום ביטוי למודעות של שקד.

כזכור, מוקדם יותר הכחישה שרת המשפטים לשעבר וראש ימינה בהווה את הדיווח ב"הארץ" בדבר מתווכחים מטעמה שהציעו לאנשי ראש הממשלה את השפעתה על היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כדי להשפיע על תיקיו של נתניהו אם יסכימו לצרפה לליכוד. לטענתה מדובר "בניסיון חיסול, ניסיון להכפיש אותי", וכי אם נעשה דבר כזה הוא לא היה על דעתה.

איילת שקד
איילת שקד | צילום: חדשות 13

על פי הפרסום, שרת המשפטים לשעבר העבירה מסרים לראש הממשלה כי היא "שולטת במנדלבליט" וכי היא "תדאג לו לחסינות". הדיווח, על פי הכתבה ב"הארץ", מגובה בהקלטות, אלא ששקד כאמור מכחישה כל קשר לדברים וטוענת כי לא ביקשה להעביר מסרים כאלה.

בעקבות הפרסום, חברי "המחנה הדמוקרטי" יאיר גולן ויאיא פינק פנו למנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה נגד שקד בגין חשד להצעת שוחד, שיבוש הליכי משפט והפרת אמונים. "מסרים אלה מעלים את החשש כי שרה בכירה בישראל הופכת את משרדה וסמכויותיה לכלי במשא ומתן פוליטי ואופורטוניסטי אשר כל כולו נועד כדי למלט חשוד מאימת הדין".