שקד על "הצעת החסינות" לנתניהו: "מכפישים אותי, ניסיון חיסול"

לפי דיווח ב"הארץ", מתווכים בין שרת המשפטים לשעבר לליכוד הציעו להפעיל את השפעתה על היועץ המשפטי לממשלה בעניין חקירות רה"מ, אם יסכים לצרפה למפלגה. "אם זה נעשה זה לא היה על דעתי"

זמן צפייה: 03:33

שרת המשפטים לשעבר וראש רשימת ימינה בהווה, איילת שקד, הכחישה הערב (שני) את הדיווח ב"הארץ" בדבר מתווכחים מטעמה שהציעו לאנשי ראש הממשלה את השפעתה על היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כדי להשפיע על תיקיו של נתניהו אם יסכימו לצרפה לליכוד. לטענתה מדובר "בניסיון חיסול, ניסיון להכפיש אותי", וכי אם נעשה דבר כזה הוא לא היה על דעתה.

על פי הפרסום, שרת המשפטים לשעבר העבירה מסרים לראש הממשלה כי היא "שולטת במנדלבליט" וכי היא "תדאג לו לחסינות". הדיווח, על פי הכתבה ב"הארץ", מגובה בהקלטות, אלא ששקד כאמור מכחישה כל קשר לדברים וטוענת כי לא ביקשה להעביר מסרים כאלה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

שקד על דברי מירי רגב: "צר לי עליה – היא כנראה בלחץ"

בלי חוק חסינות ופסקת התגברות: כך נתניהו יוכל למלט עצמו ממשפט

שקד על איסור הפרדה מגדרית באירוע בעפולה: "התנשאות חילונית"

איילת שקד ואביחי מנדלבליט
איילת שקד ואביחי מנדלבליט | צילום: החדשות 13

בעקבות הפרסום, חברי "המחנה הדמוקרטי" יאיר גולן ויאיא פינק פנו למנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה נגד שקד בגין חשד להצעת שוחד, שיבוש הליכי משפט והפרת אמונים. "מסרים אלה מעלים את החשש כי שרה בכירה בישראל הופכת את משרדה וסמכויותיה לכלי במשא ומתן פוליטי ואופורטוניסטי אשר כל כולו נועד כדי למלט חשוד מאימת הדין".

סתיו שפיר תקפה את שקד וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "שרת משפטים לשעבר שמסרסרת ביועץ המשפטי לממשלה תמורת כיסא. מה שאנחנו רואים פה זה שוחד פוליטי, ומהשפלים שהיו. דיל המאה הוא דיל החסינות של ביבי".

לפני כשבועיים שקד התייחסה לחוק החסינות ואמרה כי "אם נגיע למצב שמישהו מחברי הכנסת יבקש חסינות נתייחס לאותו מקרה באופן ספציפי. אין דבר כזה מהלך חסינות כולל".

אילת שקד
אילת שקד | צילום: חדשות 13

לפני כחודש וחצי נתניהו התייחס לדבריו של אהוד ברק, והצהיר: "לא יהיה שום שינוי בחוקי החסינות - זה הכול בלופים של אהוד ברק, שמקשקש על 'קץ הדמוקרטיה'. זה קשקוש ואוויר חם". את הדברים אמר בסרטון שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו.

נתניהו הדגיש: "לא כללנו שום שינוי בחוקי החסינות עם המפלגות שאיתן חתמנו הסכמים קואליציוניים. הלכנו להקים איתן ממשלה, אף אחד לא ידע שלא נקים ממשלה, והעובדה היא שלא כללנו את זה. אין צורך בזה, לא צריך את זה, קודם כל כי לא היה כלום ולכן גם לא יהיה כלום אבל מעבר לכל דבר אחר - יש חוק קיים ולא צריך חוקים חדשים".

ברק בתגובה השיב לראש הממשלה: "לא יהיה כלום כי אין כלום? ביבי, אני מכיר אותך היטב. לפי קצב פליטת השקרים, מחוג הלחץ שלך מתקרב ל-100. ביבי, תשתה קצת מים. רק התחלנו".