לאחר הפגישה עם נתניהו: סמוטריץ' לא יפוטר מהממשלה

בשיחה מרובעת של ראשי מפלגת "ימינה", הוחלט ששר התחבורה יבהיר הערב שהתקפותיו נגד ראש הממשלה נבעו מתוך כאב. הרב פרץ תיווך בין הצדדים וביקש: "אל תשברו את הכלים"

זמן צפייה: 02:27

בתום פגישה בין ראש הממשלה נתניהו לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' שהתקיימה הערב (שני), הוחלט כי האחרון ימשיך בתפקידו ולא יפוטר מהממשלה. שר החינוך רפי פרץ תיווך ביניהם וביקש מהם: "אל תשברו את הכלים". בשיחה מרובעת של ראשי מפלגת "ימינה" הוחלט שסמוטריץ' יבהיר הערב שהדברים נאמרו מתוך כאב.

בתוך כך, חבר הכנסת דוד ביטן אמר בריאיון ב"לפני החדשות" כי "סמוטריץ' צריך להבין שאנחנו לא נוער הגבעות. הוא לא מעריך שום דבר, הוא שר במדינת ישראל. בטוח שלנתניהו היה חשק לפטר אותו, לפעמים ראש ממשלה צריך גם להיות גננת".

כאמור, הערב נפגשו השניים במשרד רה"מ בירושלים, לאחר שמוקדם יותר טענו שרים בליכוד כי נתניהו קיים דיונים בלשכתו בשאלה אם לפטר את סמוטריץ', בעקבות הדברים הקשים שכתב נגדו אמש בחשבון הטוויטר שלו. מהליכוד נמסר: "אין תגובה".

לכתבות נוספות בנושא: 

ברקע השיקולים לפטרו: סמוטריץ' נפגש עם נתניהו

סמוטריץ' נגד נתניהו: "אפס מנהיגות – טרלול במשמרת רה"מ"

הימין המאוחד מסיר את הכפפות במלחמה מול נתניהו • פרשנות

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-20190812-1829' autoplay='0' credit='' desc='סמוטריץ′ נכנס לפגישה עם רה"מ נתניהו' kid='1_96o6eq4n' duration='19'']

נתניהו, פרץ וסמוטריץ'
נתניהו, פרץ וסמוטריץ' | צילום: רויטרס

כזכור, סמוטריץ' התייחס אמש להחלטת בית המשפט המחוזי לאסור על קיום אירוע עירוני בהפרדה מגדרית בעפולה, ובחר לתקוף את הרשות השופטת וכן את נתניהו. "מערכת משפט מטומטמת. סליחה שלמרות מעמדי לא מוצא מילה מעודנת יותר. טמטום פרוגרסיבי פונדמנטליסטי", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "מאחר וחסידי משילות אנחנו, לא נפטור עצמנו בלגלגל את האחריות על המשפטנים: ראש ממשלה חלש שמאה אחוז מהטרלול הזה מתרחש במשמרת שלו. אפס מנהיגות. אפס משילות. דינה זילבר היא ראש הממשלה האמיתי".

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיב לדברי סמוטריץ'. "סמוטריץ', התבלבלת עפולה זו לא מאה שערים", כתב בחשבון הפייסבוק שלו. "אם לרגע חשבנו שצום תשעה באב יגרום לבצלאל סמוטריץ' להרהר מעט בתוכניותיו להחזיר את מדינת ישראל לימי דוד המלך, מסתבר שטעינו".

רפי פרץ
רפי פרץ | צילום: וסי איפרגאן

"התגובה המטורללת של שר התחבורה על ביטול האירוע בהפרדה בעפולה והדרישה שאיחוד מפלגות הימין יחד עם החרדים יתנו כניסה לממשלה בחקיקה שתבטיח את הפיכת ישראל למדינת הלכה, זאת הסיבה ש'ישראל ביתנו' לא תשב בממשלה עם סמוטריץ', פרץ והחרדים. חייבים להחזיר את מדינת ישראל לנורמליות. Make Israel Normal Again".

חברת הכנסת נועה רוטמן (המחנה הדמוקרטי) התייחסה אף היא לדבריו של שר התחבורה: "בצלאל סמוטריץ', איש עם כיפה ובלי אלוהים, שלא מתבייש להפיץ את תורתו החשוכה ולהרבות מחלוקת בעם גם ביום זיכרון כמו תשעה באב. אירועי הפרדה הם שם מכובס לשוביניזם עתיק שמנסה לכבוש לו דרך לתוך השיח הלגיטימי. טוב עשה בית המשפט שמנע את שינוי הפרהסיה בעיר עפולה, וטוב יעשה סמוטריץ׳ אם יפסיק לנסות לכבות עלינו את האור: השנה 2019. נשים וגברים מסרבים להיות אויבים".