תושבי העוטף צריכים להפנים: לאף אחד מלבדם לא אכפת מהם • טור

מדיניות ההכלה נותנת לחמאס לגיטימציה לירות לעוטף בלי שלאיש יהיה אכפת - הסכמה שבשתיקה. כל עוד הצבע האדום לא מתחלף באזעקה עולה ויורדת בגוש דן - כולם יכולים לחיות עם זה

זמן צפייה: 02:51

תושבי עוטף עזה חייבים להפנים - לאף אחד, מלבד לאלה שחיים שם, לא באמת אכפת מהם. לא מירי הרקטות, לא מבלוני הנפץ שנופלים להם בחצר הבית וגם לא מהילד שלהם שלא מסוגל להישאר רגע אחד לבד כי הוא מפחד מהצבע האדום.

לאף אחד לא באמת אכפת, כל עוד הירי נשאר בתחומי העוטף. המדיניות ברורה: מכילים ומכילים, עד שצליל הצבע האדום מוחלף באזעקה עולה ויורדת והשגרה בגוש דן נעצרת. מדיניות של הכלה, או ליתר דיוק מדיניות של הסכמה שבשתיקה: לעוטף מותר לירות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נוחתים בשטח פתוח – ומתפוצצים: תיעוד בלוני נפץ בעוטף עזה

בתגובה לחרם הפלסטיני: בנט הנחה לעצור את הייבוא החקלאי מהרשות

ראש השב"כ: "‏סיכלנו השנה יותר מ-560 פיגועים משמעותיים"

Iron Dome Anti Missile System Fires Interception Missiles As Rockets Are Launched From Gaza Towards Israel As Seen From The City Of Ashkelon, Israel
רקטות שנורו מרצועת עזה לישראל | צילום: רויטרס

ולאף אחד לא אכפת. לא לתקשורת, אחרת כולם היו מתעסקים רק בזה וכל הזמן. לא לאלה שחיים מחוץ לעוטף, אחרת הם היו עוצרים את החיים שלהם ויוצאים להפגין בשביל אלה שחיים כבר שנה ועשרה חודשים תחת טרור.

לא למפקדים הבכירים בצה"ל, אחרת הם היו דופקים על השולחן של ראש הממשלה ושר הביטחון.

וגם לא לראש הממשלה ולשר הביטחון, אחרת במקום לטוס לארצות הברית, אוגנדה ורוסיה - הם היו יושבים עכשיו בבור שבקריה ולא יוצאים ממנו עד שהיו מוצאים פתרון לשישים אלף תושבים שחיים תחת אש, באזור שבו, חשוב להזכיר, כבר החלנו את הריבונות שלנו לפני כמה שנים טובות.

בעוטף עזה סופרים כבר 699 ימים שבהם לאף אחד לא אכפת.

שריפה מבלוני תבערה בעוטף עזה
שריפה מבלוני תבערה בעוטף עזה | צילום: צילום מסך-