נוחתים בשטח פתוח - ומתפוצצים: תיעוד בלוני נפץ בעוטף עזה

רכז הביטחון של נתיב העשרה, שבו אותרו הבלונים, תיעד את רגע הפיצוץ העז שהתרחש בשטח פתוח סמוך ליישוב. ראש המועצה: "אפשר רק לדמיין מה היה קורה אם זר הבלונים היה נוחת בגן ילדים"

זמן צפייה: 01:02

מתיחות בדרום: זר בלוני נפץ אותר הבוקר (ראשון) בשטח פתוח ביישוב נתיב העשרה שבמועצה האזורית חוף אשקלון. רכז הביטחון של היישוב הגיע למקום וצילם באמצעות רחפן את רגעי פיצוץ המטען שחובר לזר. בתיעוד ניתן לראות את רגעי הפיצוץ, והלהבות שנוצרו כתוצאה ממנו. הסרטון מלמד על הסכנה הרבה שטמונה בבלונים, שנוחתים באופן יומיומי בתקופה האחרונה ביישובי העוטף. בארבעת הימים האחרונים אותרו בעוטף עזה 50 בלוני תבערה ונפץ.

איתמר רביבו, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, התייחס לאירוע ואמר: "דרך התיעוד של התפוצצות זר הבלונים אפשר לדמיין חלילה מה היה קורה אם זר הבלונים היה נוחת בגן ילדים", רביבו הוסיף: "בכל יום אנו מתמודדים עם המשך ירי טילים, הפרחות בלוני נפץ שנועדו למשוך אליהם ילדים. הגיע הזמן לנקוט בפעולה מיידית ונחרצת ליצירת שקט ביישובי העוטף".

בלוני נפץ שהתפוצצו בשטח ישראל
בלוני נפץ שהתפוצצו בשטח ישראל | צילום: ביטחון נתיב העשרה

הירי לעבר הדרום נמשך בסוף השבוע: לאחר שצה"ל תקף ביום שישי ברצועת עזה, אתמול נורו שלוש פצצות מרגה לשטח ישראל. שתיים נפלו בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול ואחת יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. לא היו נפגעים בגוף, אך יש נפגעים בנפש. דובר צה"ל מסר כי בתגובה לירי, טנק תקף עמדה צבאית של חמאס בדרום הרצועה. כשעה לאחר מכן, סוכנות הידיעות "שיהאב" פרסמה תמונות מהתקיפה.

ביום שישי נשמעו התרעות צבע אדום בשדרות, ובמועצה האזורית שער הנגב לאחר שנורו שלוש רקטות מעזה לעוטף. שתי רקטות יורטו ואחת נוספת נפלה בשטח פתוח באזור שדרות. ככל הנראה בגלל הנפילה או חלקי יירוט, שריפה פרצה סמוך למכללת ספיר. צוות מד"א פינה לבית החולים סורוקה בבאר שבע תינוקת בת שלושה שבועות במצב בינוני עם חבלה בראש ואת אמה במצב קל, לאחר שהשתיים רצו לעבר המרחב המוגן ונפלו במדרגות הבית בשדרות.

תקיפת מטוסים על מוצב של חמאס בנוסייראת שבמרכז עזה ( אתר שיאהב)
תקיפת מטוסים על מוצב של חמאס בנוסייראת שבמרכז עזה ( אתר שיאהב) | צילום: אתר שיאהב

ככל הנראה בגלל הנפילה או חלקי יירוט, שריפה פרצה סמוך למכללת ספיר. צוות מגן דוד אדום פינה לבית החולים סורוקה תינוקת בת שלושה שבועות במצב בינוני עם חבלה בראש ואת אמה במצב קל, לאחר שהשתיים רצו לעבר המרחב המוגן ונפלו במדרגות הבית בשדרות.

מוקדם יותר שבוע שעבר תקפו כלי טיס וטנקים של צה"ל אמצעי תצפית לאיסוף מודיעין של חמאס בדרום רצועת עזה. זאת בתגובה לאש שנורתה לעבר תורן תצפית של צה"ל בגבול, וכן בתגובה לבלוני נפץ ששוגרו לעבר יישובי עוטף עזה.