ביקורת נתניהו על טראמפ – לאחר חודשים של דאגה גוברת • פרשנות

רה"מ החליט למתוח ביקורת מרומזת, אך מדובר בדברים שהוא שומר בבטן מאז מאי. זאת, לנוכח החלטת נשיא ארה"ב שלא להגיב על הפלת המל"ט האמריקני ותקיפת מתקני הנפט בסעודיה – ונסיגתו מסוריה

זמן צפייה: 01:44

הביקורת של נתניהו היום (חמישי) נגד הנשיא טראמפ, לפיה "רף התעוזה של איראן עלה, ובהיעדר תגובה -הוא עוד יעלה", אומנם הייתה מרומזת ועדינה – אבל הוא אמר בפומבי דברים שהוא שומר בבטן כבר תקופה ארוכה. למעשה, הדאגה של נתניהו ממדיניות טראמפ כלפי איראן הולכת וגוברת מאז חודש מאי.

זה התחיל עם היעדר התגובה האמריקנית להתקפות האיראניות על מכליות הנפט במפרץ, המשיך עם החלטת טראמפ שלא להגיב על תקרית הפלת המל"ט האמריקני על ידי איראן והתעצם עם חוסר תגובת ארצות הברית למתקפת הטילים האיראנית על מתקני הנפט בסעודיה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

גנץ: "המתקפה נגד מערכת המשפט – מעלה חשש שפני נתניהו לבחירות"

כבל בחקירתו: קיבלתי הצעה מישראל היום – כדי שאוותר על החוק

אחרי שבועות של שקט: רקטה שוגרה לשטח ישראל; צה"ל תקף ברצועה

טראמפ ונתניהו בהצהרה משותפת במעון ראש הממשלה
טראמפ ונתניהו בהצהרה משותפת במעון ראש הממשלה | צילום: רויטרס

לכל זאת ניתן להוסיף את החלטתו של טראמפ לסגת מצפון סוריה, שהדהימה את נתניהו, ואת החיזור האגרסיבי של טראמפ אחרי נשיא איראן רוחאני – כולל בעצרת האו"ם האחרונה.

לפני כמה שבועות התכנס הקבינט לדון באיום האיראני. נתניהו הבהיר שם לשרים שלפחות עד הבחירות בארצות הברית – טראמפ לא יעשה שום דבר מול האיראנים וישראל בעצם צריכה להתמודד לבד.

דונלד טראמפ מודיע על תקיפה אמריקנית בסוריה
דונלד טראמפ מודיע על תקיפה אמריקנית בסוריה | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (חמישי) בטקס סוף קורס קצינים בבה"ד 1 ומתח ביקורת על מדיניות הנשיא טראמפ. "המרחב סביבנו סוער וגועש, האיומים צצים בכל פינה", אמר רה"מ, "סוריה, לבנון, עזה, תימן, עיראק, איפה לא? כוחות איראניים ופרו איראניים נערכים לפעולה, לא נהסס להפעיל פעולה קשה כדי לעצור אותם. רף התעוזה של איראן עלה, ובהיעדר תגובה – הוא עוד יעלה".

נתניהו הוסיף כי "כוחות איראניים פועלים להתחמש ללא הפוגה, אנחנו ערוכים לאיומים ולא נהסס להנחית מהלומה קשה על מי שינסה לפגוע בנו. ישראל לא תגיש את הלחי השנייה, מי שפניו לתוקפנות ייענה במלוא התקיפות ויספוג מחיר כבד".