גנץ: "המתקפה נגד מערכת המשפט - מעלה חשש שפני נתניהו לבחירות"

יו"ר כחול לבן התייחס לנאום שר המשפטים: "נתניהו חייב ללחוץ במהרה על הברקסים" • בכיר במפלגה לחדשות 13: "אם לא תקום ממשלה כשהמנדט אצל גנץ - לא יהיה מנוס מללכת לבחירות"

זמן צפייה: 10:43

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס הערב (חמישי) למתקפה נגד מערכת המשפט ואמר כי "התרת הרסנים הזאת מעלה חשש כבד שפניו של נתניהו לבחירות, ושהקמפיין שלו בעצם כבר החל". הדברים נאמרו במהלך כנס פעילים.

"לא ייתכן שאנשי נתניהו יתקפו את מערכת המשפט, המשטרה והתקשורת", הוסיף גנץ. לעיתים, כפי שראינו ביום שלישי בפ"ת, זה גולש לאמירות מסוכנות ושקריות. נתניהו חייב ללחוץ במהרה על הברקסים". יו"ר כחול לבן התייחס גם לדברי שר המשפטים אוחנה באופן ספציפי ואמר כי "הם חצו כל גבול, אנחנו נעשה הכול כדי להפסיק את זה".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-20191031-2045' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_2g4nm3jr' duration='183'']

לעוד כתבות בנושא:

גנץ נפגש עם עודה וטיבי: "נידונו סוגיות החשובות לחברה הערבית"

גנץ ולפיד הצטרפו לפגישת צוותי המו"מ; לוין: "תרגיל יח"צני"

במהלך הפגישה עם גנץ: נתניהו חזר על התחייבותו לגוש הימין

יור כחול לבן בני גנץ בכנס פעילים
יו''ר כחול לבן בני גנץ בכנס פעילים | צילום: חדשות 13

גנץ התייחס גם למגעים להרכבת ממשלה ואמר כי "אני נחוש להרכיב ממשלה וללא ללכת לבחירות, אני נחוש להגשים את המטרות שלשמן התכנסנו". "לא הגעתי כדי להיות קבלן הביצוע של אף אחד, או סרח עודף בממשלת בלוק", המשיך יו"ר כחול לבן. "לצערי לא מן הנמנע שבשל סרבנות חלק מהמפלגות לשבת איתנו, אנו עלולים להגיע לעוד מערכת בחירות".

בד בבד, בכיר בכחול לבן אמר הערב לחדשות 13 כי אם לא תקום ממשלה כשהמנדט אצל גנץ, לא יהיה מנוס מללכת לבחירות. "ב-21 הימים האחרונים השחקנים הפוליטים יביטו לעבר בחירות ויחששו להסכים לפשרות שיפגעו בהם בקרב המצביעים שלהם", אמר הבכיר. "זה נכון לליכוד - ונכון גם לגבינו".

בפגישה בין המפלגות היום, בליכוד העלו מול כחול כחול לבן יוזמת חקיקה עתידית, לפיה אם תוקם ממשלת אחדות ועודה יכהן כיו"ר האופוזיציה, החוק ישונה כך שהאחרון לא יקבל תדרוכים ביטחוניים. במפלגתו של גנץ פסלו את האפשרות.

עודה הגיב לדיווח בחדשות 13 וכתב כי "בימים האחרונים בחנתי אפשרות להעלות את 'חוק בנימין נתניהו', אבל מצאתי שיש כבר שלושה: שוחד, מרמה, והפרת אמונים".

בני גנץ, בנימין נתניהו
בני גנץ, בנימין נתניהו | צילום: רויטרס, shutterstock

מוקדם יותר היום הצטרפו בני גנץ ויאיר לפיד לפגישת הליכוד וכחול לבן בכפר המכביה. בפגישה השתתפו השר יריב לוין, השר זאב אלקין ועורך הדין מיכאל ראבילו מטעם הליכוד. מטעם כחול לבן השתתפו יורם טורבוביץ ושלום שלמה. השר לוין תקף את המהלך ואמר כי "מדובר בתרגיל יח"צני שנועד להסתיר את העובדה שכחול לבן מתמידה בסירובה לקבל את מתווה הנשיא ופועלת להקמת ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת".

כבר בפתח הפגישה הצהיר לוין כי "יש תחושה קשה שכנראה מדובר בפייק משא ומתן, כשהדיונים האמיתיים מתקיימים עם עודה במטרה להקים ממשלת מיעוט סהרורית עם הערבים. נשוב ונבקש לדעת אם רעיון האיוולת הזה נזנח ואם כחול לבן החליטה שהיא באמת רוצה אחדות, וכמובן אם היא מקבלת את מתווה הנשיא שהוא הדרך היחידה להקמת ממשלה".

יו''ר מפלגת כחול לבן בני גנץ
יו''ר מפלגת כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר השבוע התקיימה הפגישה הראשונה של צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד, לראשונה מאז שח"כ בני גנץ קיבל את המנדט להרכבת הממשלה מהנשיא ראובן ריבלין. בתום הפגישה, מכחול לבן נמסר כי "נציגי הליכוד המשיכו להתעקש לאורך הפגישה שהם מייצגים את בלוק החסינות של ה-55, ואינם מוכנים לשום פשרה בנושא". מהליכוד נמסר כי "נציגי כחול לבן סרבו פעם נוספת לקבל את מתווה נשיא המדינה".

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ואמר כי הוא לא מוכן לוותר על גוש הימין במסגרת ממשלת האחדות העתידית. על פי ההערכות, הסיכויים שגנץ ונתניהו יגיעו להסכמות במסגרת 28 ימי המנדט של גנץ נמוכים מאוד. לקראת מועד פקיעת המנדט יצטרך גנץ להחליט אם לכונן ממשלה מיעוט צרה, רעיון שהוא לא תומך בו, אך יש גורמים בסביבתו שדווקא בעדו.