למרות החיסול: הסכנה האמיתית ברצועת עזה – עדיין כאן • פרשנות

סיכול הבכיר בג'יהאד האסלאמי היה אומנם מהלך רב משקל, אך האיום המשמעותי מגיע מהארגון עצמו - ובעיקר מהרוח הגבית שהוא מקבל מאיראן. זו הסיבה שיהיה למצרים קשה יותר להביאו לרגיעה

זמן צפייה: 01:35

החיסול ומתקפת הרקטות: בג'יהאד האסלאמי מזהירים שהמלחמה רק התחילה – והנקמה על חיסול בהאא אבו אל-עטא עוד תבוא.

למרות הסיכול המשמעותי, הרי שהסכנה האמיתית הנשקפת לישראל מרצועת עזה - עדיין קיימת, והיא נעוצה ברוח הגבית שמקבל הג'יהאד האסלאמי מאיראן. האיראנים עזי פנים, והדבר בא לידי ביטוי בכל רחבי המזרח התיכון - וגם ברצועת עזה.

הג'יהאד האסלאמי כבר צבר כמה הישגים בסבב הנוכחי: תג מחיר חדש לכל חיסול, וקביעת תנאי ההרתעה לסבב הבא. השאלה כעת היא אם המצרים יצליחו להושיב את כולם לרגיעה: את חמאס, ככל הנראה, יהיה קל יותר להביא לשולחן המו"מ.

עוד בחדשות 13:

בצה"ל נערכים לירי כבד לישראל; "שליח האו"ם מנסה לבלום ההסלמה"

אלה הרשויות שהחליטו לא לקיים מחר לימודים; החלטה סופית – מחר

ראש המל"ל עדכן בקבינט: חמאס אמר למצרים שאינו מעוניין בהסלמה

שריפות ויירוטים ברחבי הארץ
שריפות ויירוטים ברחבי הארץ | צילום: רויטרס

בשעות האחרונות (שלישי) נמשכים המטחים לעבר יישובי עוטף עזה - ובצה"ל נערכים לחידוש ירי כבד לעומק ישראל בשעות הקרובות. ההנחה היא שהג'יהאד האסלאמי עדיין לא הראה את כל יכולותיו, וייתכן שהסיבה לכך היא שהארגון עדיין שרוי במבוכה. עם זאת, הוא מחזיק בטילים שיכולים להגיע עד המרכז ואף מעבר לכך - ובמערכת הביטחון שומרים על דריכות לקראת השעות הקרובות.

בתוך כך, מקור דיפלומטי מסר כי שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, יצא בדחיפות לשיחות בקהיר בניסיון לבלום את ההסלמה ברצועה. על פי המקור, "האו"ם היה מעורב במשך כל היום בניסיונות להחזיר את הרגיעה. המצב מסובך מאוד והסכנה להסלמה נוספת חמורה מאוד - המטרה היא למנוע הסלמה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ''ל אביב כוכבי, סגן רמטכל וראש השבכ בלילה שבו חוסל בכיר הג'יהאד האסלאמי
ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ''ל אביב כוכבי, סגן רמטכל וראש השבכ בלילה שבו חוסל בכיר הג'יהאד האסלאמי | צילום: קובי גדעון, לע״מ

חיל האוויר תקף במשך היום פעילי טרור של הג'יהאד האסלאמי בצפון הרצועה שעסקו בהכנה לשיגור רקטות. בנוסף על כך, כלי טיס וטנקים תקפו מספר יעדים של ארגון הטרור, בהם מתחם אימונים, גם של הכוח הימי, עמדות תצפית ואתרים תת-קרקעיים ששימשו לאחסון, ייצור אמצעי לחימה וירי רקטות. כמו כן, הותקפו פירי מנהרת טרור התקפית בצפון הרצועה ובמרכזה. עד כה דיווח משרד הבריאות הפלסטיני על עשרה הרוגים ו-25 פצועים מתקיפות צה"ל, בהם בכיר הג'יהאד בהאא אבו אל-עטא שחיסולו הביא להסלמה.