פשרה עם נתניהו? בכחול לבן מחכים להחלטה בתיקי רה"מ • פרשנות

חלק מהבכירים בכחול לבן סבורים שיש להיערך למתווה הנבצרות, אך אחרים מקווים שהחלטת היועמ"ש תגרום להתפתחות כלשהי. בנוסף, במפלגה מייחלים לשינויים בגוש הימין - שיאפשרו הקמת ממשלה

זמן צפייה: 11:56

הפלונטר הפוליטי: לאחר ההודעה אתמול (שני) כי הנשיא ראובן ריבלין יעביר את המנדט להרכבת הממשלה לידיו של בני גנץ, במפלגת כחול לבן מחכים להתפתחויות בתוך גוש הימין – או מצדו של היועץ המשפטי לממשלה.

יש במפלגה מי שנערך לקראת פשרה עם נתניהו סביב נושא הנבצרות, אך יש מי שמבקש לחכות ולראות אם גוש הימין והליכוד ישמרו על אחדותם כפי שהבטיחו לאורך מערכת הבחירות האחרונה.

התפתחות נוספת לה מצפים בכחול לבן היא החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בתיקי נתניהו, וכעת מחכים לראות אם יגיש כתב אישום בגין שוחד בתיק 4000.

עוד בחדשות 13:

המנדט להרכבת הממשלה עובר לגנץ: "אנחנו תמיד אופטימיים"

נתניהו החזיר המנדט לנשיא: "גנץ שבוי של ליברמן ולפיד"

לאחר שיקבל המנדט: גנץ יכנס ישיבה משותפת – שממנה תיעדר הליכוד

גנץ ונתניהו
גנץ ונתניהו | צילום: חדשות 13

כרגע, שני התרחישים הסבירים ביותר הם הקמת ממשלת אחדות עם הליכוד, תוך ניתוק נתניהו מכל סמכויותיו, או הליכה לסבב שלישי של בחירות תוך שנה. נראה כי לפי שעה, האפשרות האחרונה היא עדיין העדיפה בעיני נתניהו.

מחר ככל הנראה תוטל על גנץ מלאכת הרכבת ממשלה, ואז יהיו לו עד ה-22 בנובמבר לצורך מטלה זו. אם לא יצליח גנץ להרכיב ממשלה, ב-13 בדצמבר תפוזר הכנסת ה-22 וב-17 במארס יערכו הבחירות לכנסת ה-23.

הפגישה המשולשת בין ריבלין, נתניהו וגנץ
הפגישה המשולשת בין ריבלין, נתניהו וגנץ | צילום: חיים צח, לע''מ

העברת המנדט לגנץ

הבוקר התייחס גנץ להעברת המנדט להרכבת ממשלה אליו ואמר כי "אנחנו תמיד אופטימיים, זו שיטת חיים".

בתוך כך, מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, שיגר מכתב לראשי המפלגות כדי לבדוק אם יש התנגדות להטלת המנדט על גנץ. אם לא יביעו התנגדות עזה - הרכבת הממשלה הבאה תוטל על גנץ, ויעמדו בפניו 28 ימים לביצוע המטלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

כאמור, אמש נתניהו הודיע כי החזיר את המנדט להרכבת ממשלה לנשיא המדינה בעקבות כשלונו לגבש קואליציה. מטעם בית הנשיא נמסר "נודיע לכל הסיעות שבכוונת ריבלין להעביר את המנדט לגנץ בהקדם".

בסרטון שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו אמר: "עשיתי כל מאמץ להביא את גנץ לשולחן המשא ומתן, לצערי פעם אחר פעם הוא פשוט סירב. הסרבנות של בני גנץ מעידה שנותר שבוי בידיהם של לפיד וליברמן. לפיד שרוצה במפלתו, וליברמן שמונע משיקולים זרים. גנץ, לפיד וליברמן רק מדברים על אחדות. בפועל הם עושים את ההפך הגמור – ומעודדים פילוג וחרמות".