נתניהו החזיר המנדט לנשיא: "גנץ שבוי של ליברמן ולפיד"

לאחר שלא הצליח לגבש קואליציה, הודיע רה"מ כי השיב את המטלה לריבלין. מבית הנשיא נמסר: "נודיע לכל הסיעות על הכוונה להעביר את המנדט לגנץ בהקדם". לפיד: "ביבי שוב נכשל - זה סדרתי"

זמן צפייה: 01:35

הפלונטר הפוליטי: ראש הממשלה נתניהו הודיע הערב (שני) כי החזיר את המנדט להרכבת ממשלה לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, בעקבות כשלונו לגבש קואליציה. מטעם בית הנשיא נמסר "נודיע לכל הסיעות שבכוונת ריבלין להעביר את המנדט לגנץ בהקדם".

בסרטון שפרסם הערב בחשבון הפייסבוק שלו אמר: "עשיתי כל מאמץ להביא את גנץ לשולחן המשא ומתן, לצערי פעם אחר פעם הוא פשוט סירב. הסרבנות של בני גנץ מעידה שנותר שבוי בידיהם של לפיד וליברמן. לפיד שרוצה במפלתו, וליברמן שמונע משיקולים זרים. גנץ, לפיד וליברמן רק מדברים על אחדות. בפועל הם עושים את ההפך הגמור – ומעודדים פילוג וחרמות".

"הם פוסלים את חובשי הכיפות אבל לא פוסלים את הרשימה המשותפת, הם פועלים איתם בתיאום לכל אורך הדרך", טען נתניהו. "אם גנץ יקים ממשלה מסוכנת כזאת, אעמוד בראש האופוזיציה ואפעל יחד עם חברי כדי להחליפה במהירות".

עוד בחדשות 13:

ליברמן תקף את נתניהו: "מנסה לכפות הקמת ממשלת כפייה דתית"

נתניהו לגנץ: "אל תיתן את ידך להקמת ממשלה מסוכנת לישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

ריבלין צפוי להעניק את המנדט לגנץ כבר מחר, ובכל מקרה עליו לעשות זאת תוך לא יותר משלושה ימים. מחר יפתח מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, בשיחות עם ראשי הסיעות, ואם לא יביעו התנגדות עזה - הרכבת הממשלה הבאה תוטל על גנץ, ויעמדו בפניו 28 ימים לביצוע המטלה.

יאיר לפיד אמר כי "ביבי שוב נכשל, זה כבר סדרתי", ומטעם מפלגת כחול לבן נמסר: "זמן הספינים עבר, הגיע השעה למעשים. כחול לבן נחושה להקים את ממשלת האחדות הליברלית בראשות בני גנץ, שהעם בחר בה לפני כחודש".

ראשי העבודה-גשר, עמיר פרץ וואורלי לוי אבקסיס, מסרו בתגובה: "הערב סיים נתניהו את תפקידו כראש הממשלה. דווקא הכשלון של נתניהו הוא התקוה החדשה של אזרחי ישראל. הגיע הזמן להקים ממשלה שמציבה את אזרחי ישראל ורווחתם בראש סדר העדיפויות, תטפל באלימות הגואה, ביוקר המחיה, במצוקת הדיור, בכשלי מערכת הבריאות ותאחה את השסעים שיצר נתניהו בעשור האחרון".

יאיר לפיד - מוותר על הרוטציה
יאיר לפיד - מוותר על הרוטציה | צילום: חדשות 13

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס אתמול לסרטון שפרסם נתניהו בעמוד הטוויטר שלו ובו טען כי ליברמן יחבור לממשלת מיעוט. הוא כתב: "הסרטון האחרון שלך מעיד יותר מכל על כך שאתה מוביל למערכת בחירות נוספת במקום להתמקד בהקמת ממשלת אחדות לאומית ליברלית רחבה. במקום לבוא בידיים נקיות, אתה מנסה לכפות הקמת ממשלת כפייה דתית".

עוד תקף ליברמן את ראש הממשלה ביחס לאי הקמת הממשלה, וכתב: "ההשתלחויות שלך באחרים, וההאשמות השווא שאתה מנסה להדביק לכל מי שחולק על דעתך, לא יכולות להסתיר את העובדה שנכשלת שלוש פעמים ברצף להקים ממשלה. במקום לקחת אחריות על כשלונותיך ועל אובדן תשעה מנדטים בבחירות, אתה פותח בקמפיין בחירות שלישי".

יו''ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן
יו''ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן | צילום: חדשות 13

בסוף השבוע כתב נתניהו בחשבון הפייסבוק שלו על החשיבות בהקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה ועל הסכנה, לדבריו, בהקמת ממשלת מיעוט הנשענת על הרשימה המשותפת - צעד שכינה כ"אנטי ציוני". נתניהו פנה לגנץ: "אל תיתן את ידך להקמת ממשלה מסוכנת לישראל".

"טיבי היה יועצו של יאסר ערפאת", המשיך נתניהו. "הוא מסרב לראות בחמאס ארגון טרור והצדיק את חטיפת חיילי צה"ל על ידי חזבאללה. איימן עודה רואה עצמו כחלק מהמאבק הלאומי הפלסטיני נגד ישראל ומסרב לגנות פגיעה בחיילים. טיבי ועודה הם הבולטים בחברי הרשימה, אך לצידם מכהנים חברי כנסת קיצוניים אף יותר".