זיינה הנסיכה הלוחמת: שרת הגנה מונתה בלבנון - לראשונה במזה"ת

ראש הממשלה חסן דיאב הציג את הממשלה שהרכיב, הכוללת חמש נשים - בהן זיינה עכר, האישה הראשונה בעולם הערבי שתכהן כשרת ההגנה וגם כסגנית ראש הממשלה

זמן צפייה: 00:21

היסטוריה בלבנון: שרת הגנה מונתה בממשלה החדשה שקמה הלילה (רביעי) - זיינה עכר היא האישה הראשונה שתתפקד כשרת הגנה במדינה ערבית בכלל. עכר תכהן גם כסגנית ראש הממשלה חסן דיאב.

זיינה מתגוררת בכפר חזיר שבמחוז אל-כורה שבצפון המדינה. היא נשואה למומחה לארכיאולוגיה ומנכ"ל של חברה למחקרים מדעיים בשם "א-דוליה ללמעלומאת", ג'ואד עדרא. כמו כן, היא עובדת כמנהלת בפועל בחברה של בעלה ואחראית על תחום השכר. זיינה ובעלה יסדו בשנת 2018 את מוזיאון "נאבו" שבעיר אל-הרי.

על פי אתר החדשות הלבנוני "לבנון דיבייט", לשרת ההגנה החדשה יש קשרים טובים עם האמריקנים, והדוד שלה ע'אבי עכר אף עבד כיועץ בשגרירות ארה"ב בלבנון עד לשנת 2005.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הכרזת גנץ על החלת ריבונות בבקעה – משרתת את נתניהו • פרשנות

היום: רוב המנהיגים ינחתו בנתב"ג; בערב: אירוע חגיגי אצל הנשיא

ניסיון פיגוע בגבול: חוסלו שלושה מחבלים שחדרו מעזה • תיעוד

זיינה עכר- שרת ההגנה החדשה של לבנון
זיינה עכר- שרת ההגנה החדשה של לבנון | צילום: חדשות 13
ישיבת הממשלה הלבנונית החדשה בראשותו של נשיא לבנון מישל עון
ישיבת הממשלה הלבנונית החדשה בראשותו של נשיא לבנון מישל עון | צילום: חדשות 13

בחודשים האחרונים לבנון הפכה לזירת הפגנות כאשר אלפים יצאו לרחובות במחאה נגד המדיניות הכלכלית של הממשלה. ההפגנות הובילו לכך שבסוף חודש אוקטובר ראש הממשלה הקודם סעד אל-חרירי הודיע על התפטרותו. מעט לאחר מכן, הנשיא מישל עאון הכריז כי ראש הממשלה החדש הוא חסן דיאב, הנתמך על ידי חזבאללה.

בתוך כך, המחאות במדינה עדיין נמשכות. בסוף השבוע שעבר כ-80 מפגינים נזקקו לטיפול רפואי בבית החולים ויותר מ-140 טופלו בשטח לאחר שנפצעו בהפגנה שהתקיימה בביירות. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות AP, מטחים של גז מדמיע וירי של כדורי גומי על ידי כוחות הביטחון לעבר המפגינים הם שהובילו לפציעתם של עשרות.