ניסיון פיגוע בגבול: חוסלו שלושה מחבלים שחדרו מעזה • תיעוד

בסרטון שפרסם צה"ל ניתן לראות את המחבלים מסתתרים, כאשר אחד מהם נעמד וזורק מטענים לעבר חיילים. הלוחמים הגיבו בירי והרגו את החשודים, שהיו כ-400 מטרים בשטח ישראל

זמן צפייה: 03:34

מתיחות בדרום: כוח צה"ל סיכל הערב (שלישי) פיגוע בגדר רצועת עזה, כאשר חיסל שלושה מחבלים שחדרו לשטח ישראל מדרום הרצועה והשליכו לעבר הלוחמים שני מטענים. שלושת הפלסטינים זוהו כשחצו את הגדר. כוח כפיר מגדוד 93, וטנקים מגדוד 52 מחטיבה 401, הוקפצו למקום וירו למוות בחשודים, לאחר שאלה כאמור ניסו לפגוע בלוחמים. המחבלים היו כ-400 מטרים בשטח ישראל.

בתיעוד ניתן לראות את שלושת המחבלים מסתתרים, כאשר אחד מהם נעמד וזורק מטען לעבר כוחות הביטחון ומתכופף שוב. קצת לאחר פיצוץ המטען, אותו מחבל נעמד שוב וזורק מטען נוסף. בתוך כך, על פי דיווחים פלסטינים - סגן השליח הקטארי נכנס לרצועת עזה דרך מעבר ארז.

בד בבד, צרור בלונים הנושא חפץ חשוד נחת סמוך לנתיבות. האירוע בבדיקה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו פתח את קמפיין הליכוד: "נחיל הריבונות על כל ההתיישבות"

הווירוס מתפשט: אדם שנסע מסין לארה"ב אובחן כחולה בנגיף החדש

מח"ט באוגדת עזה לנהגים: "ערסים הם לא בני אדם – הם תופעת טבע"

ג'יפ צה''ל על הגדר בעזה
ג'יפ צה''ל על הגדר בעזה | צילום: רויטרס
צרור בלונים סמוך לנתיבות
צרור בלונים סמוך לנתיבות | צילום: דניאל חג'בי

אתמול, כזכור, לקראת פסגת המנהיגים שתחל מחר בירושלים, נודע לחדשות 13 כי בישראל העבירו מסר לחמאס לפיו אם יחבל בפסגת המנהיגים - צה"ל לא יהסס להגיב בעוצמה, גם כאשר כל מנהיגי העולם נמצאים בירושלים.

בישראל מעריכים שחמאס החליט להעלות את המתיחות מול ישראל על רקע מה שהארגון רואה כמשא ומתן תקוע על הסדרה ארוכת טווח, ובשל רצונו להפגין שריר כלפי ישראל בעקבות המתיחות שלו מול המצרים. ישראל מאבחנת שחמאס הוא זה שעומד מאחורי מתקפת בלוני הנפץ בימים האחרונים ובהחלט לא שוללת את האפשרות שהוא ינסה לחבל בפסגת המנהיגים, אם באמצעות הגברת בלוני הנפץ לעבר העוטף או באמצעות מתן אישור לארגונים הקטנים לירות רקטות לעבר הדרום.

בסוף השבוע שעבר דווח בעיתון אל-אחבאר הלבנוני כי גורמים בפלגים הפלסטיניים ציינו כי ברצועה תכננו להגביר את הלחץ על ישראל כבר לפני שבועיים באמצעות החזרה לפעילות של יחידת בלוני התבערה.

לפני כן תקף מסוק קרב של צה"ל תשתית תת קרקעית של חמאס בצפון רצועת עזה. זאת בתגובה לשיגור בלוני הנפץ לעבר עוטף עזה, שהתרחשו שלוש פעמים ביום אחד. כאמור, צרור בלונים מחובר למטען נפץ אותר בשטח חקלאי במועצה האזורית שדות נגב. יום קודם לכן אותרו בשדרות בלונים שאליהם חובר מטען.