המסר הישראלי לחמאס: אם תפגעו בפסגת המנהיגים – נגיב בעוצמה

בישראל מעריכים שחמאס הוא העומד מאחורי מתקפת בלוני הנפץ, ולא שוללים אפשרות שינסה להעלות את המתח הביטחוני גם כאשר מנהיגי העולם יגיעו לירושלים. בצה"ל ובשב"כ נערכים לכלל התרחישים

זמן צפייה: 01:30

לקראת פסגת המנהיגים שתחל בימים הקרובים בירושלים, בישראל מעבירים מסר לחמאס שאם יחבלו בפסגת המנהיגים - צה"ל לא יהסס להגיב בעוצמה, גם כאשר כל מנהיגי העולם נמצאים כאן בירושלים.

בישראל מעריכים שחמאס החליט להעלות את המתיחות מול ישראל על רקע מה שהארגון רואה כמשא ומתן תקוע על הסדרה ארוכת טווח, ועל הרצון שלו להפגין שריר כלפי ישראל מול זה שהמצרים סוגרים לו את הברז. ישראל מאבחנת שחמאס הוא זה שעומד מאחורי מתקפת בלוני הנפץ ובהחלט לא שוללים את האפשרות שהוא ינסה לחבל בפסגת המנהיגים, אם באמצעות הגברת בלוני הנפץ לעבר העוטף או באמצעות מתן מקום לארגונים הקטנים לירות רקטות לעבר הדרום.

לכתבות נוספות בנושא >> 

בפעם הרביעית ב-3 ימים: בלוני נפץ מעזה נחתו בשטח ישראל

דיווחים ברצועה: "יחידות ההטרדה הליליות" ישובו לפעילות הערב

בתגובה לבלוני הנפץ: חיל האוויר תקף תשתית חמאס בצפון הרצועה

פלסטינים בהפגנות יום השישי בגדר הגבול בעזה ( חדשות עשר)
פלסטינים בהפגנות יום השישי בגדר הגבול בעזה ( חדשות עשר) | צילום: חדשות עשר

צה"ל יהיה ערוך גם עם כיפות ברזל וגם באמצעים אחרים. גם שב"כ נערך למבצע אבטחה מהגדולים בתולדותיו שכולל גיוס מלא ביחידת 730, היחידה לאבטחת אישים, על מנת לאבטח את כל מנהיגי העולם שיגיעו לכאן, וכאמור המתח הביטחוני צפוי לעלות בימים הקרובים.

בתוך כך, אתמול דווח כי "יחידות ההטרדה הליליות", שתפקידן להטריד את תושבי העוטף באמצעות קולות ירי ונפץ, ישובו לפעילות בגבול רצועת עזה.