המחאות בלבנון: עשרות מפגינים נפצעו בעימותים מול השוטרים

מוחים בביירות יידו אבנים, עקרו שלטים, הסירו מחסומים - והשליכו הכול על כוחות הביטחון - שהשיבו אש באמצעים לפיזור הפגנות. "למען ביטחונכם", קראו השוטרים, "מוטב שתעזבו מיד את האזור"

זמן צפייה: 00:16

המחאות בלבנון נגד המדיניות הכלכלית של הממשלה נמשכות: כ-80 מפגינים נזקקו לטיפול רפואי בבית החולים ויותר מ-140 טופלו בשטח לאחר שנפצעו בהפגנה שהתקיימה אתמול (שבת) בביירות. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות AP, מטחים של גז מדמיע וירי של כדורי גומי על ידי כוחות הביטחון לעבר המפגינים הם שהובילו לפציעתם של עשרות.

בהפגנה נרשמו ההתפרעויות הקשות ביותר מאז פרוץ המחאה לפני כשלושה חודשים. מספר צעירים השליכו אבנים לעבר בניין הפרלמנט, אחרים הסירו שלטי רחוב ומחסומים שהציבה המשטרה - והשליכו על השוטרים. הם בתגובה, כאמור, ירו לעברם בגז מדמיע ובמטחים של כדורי גומי. כוחות הביטחון של לבנון קראו לכל המפגינים "לעזוב מיד את אזור המהומות", זאת למען "הביטחון האישי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הקטל בדרכים: בן 30 נהרג בתאונה בין רכב פרטי למשאית בכביש 90

כריך, פרי או קערת קורנפלקס: "מבחן ארוחת הבוקר" יוצא לדרך

איילת שקד: "אפשרות ממשלת האחדות מתה; מצפה מבן גביר לפרוש"

הפגנות בלבנון
הפגנות בלבנון | צילום: רויטרס

"העימותים, השריפות ומעשי החבלה במרכז ביירות מטורפים. הם מאיימים על השלום האזרחי", צייץ בחשבון הטוויטר שלו סעד אל-חרירי, ראש הממשלה הקודם שהתפטר מתפקידו. הוא קרא לאחראים על המהומות "פורעי חוק", וביקש מהמשטרה ומכוחות הביטחון להמשיך להגן על ביירות.

בחודשים האחרונים לבנון הפכה לזירת הפגנות כאשר אלפים יוצאים לרחובות ומוחים נגד המדיניות הכלכלית של הממשלה, בין היתר על הצעת חוק לפיה יוטלו מיסים על שיחות באפליקציות מסרים כמו וואטסאפ ופייסבוק. מאז התפטרותו של אל-חרירי הם הפגינו בדרישה להקים ממשלה חדשה.

סעד אל-חרירי, ראש ממשלת לבנון
סעד אל-חרירי, ראש ממשלת לבנון | צילום: רויטרס

לפני כחודש, נשיא לבנון מישל עאון הכריז כי ראש הממשלה הבא יהיה חסן דיאב בן ה-60, שכיהן כשר חינוך בין השנים 2014-2011. הוא מונה לאחר שערך התייעצויות רשמיות בהן הוחלט לבחור במועמד הפופולרי ביותר בקרב אזרחי המדינה. לאחר ההכרזה, דיאב אמר כי הוא יפעל להקים ממשלה בהקדם האפשרי: "אנו צריכים בדחיפות יציבות פוליטית וביטחונית". כמו כן התייחס למחאות האלימות ברחבי המדינה ואמר: "כל מאמצינו צריכים להתמקד בלעצור את ההתמוטטות".