אוקראינה: "מעוניינים לחפש שרידים של טיל בזירת התרסקות המטוס"

שר הביטחון הצהיר כי נבדקים שלושה תרחישים אפשריים להתרסקות: תקלה טכנית, אירוע טרור בכלי הטיס או פגיעה של טיל - זאת, ברקע מתקפת הטילים האיראנית על יעדים אמריקניים בעיראק

זמן צפייה: 02:09

חקירת התרסקות המטוס האוקראיני באיראןשר הביטחון האוקראיני סטפן פולטוראק התייחס היום (חמישי) להתרסקות המטוס באיראן שבה נהרגו 176 בני אדם, והצהיר כי ייבדקו שלושה תרחישים אפשריים להתרסקות: תקלה טכנית, אירוע טרור שהתרחש בתוך כלי הטיס או פגיעה של טיל. זאת, ברקע התקיפה האיראנית על יעדים אמריקניים בעיראק, שאירעה שעות ספורות קודם לכן.

עדי ראייה דיווחו לחברת התעופה האיראנית האזרחית כי כלי הטיס, מסוג בואינג 737, עלה באש כשהיה באוויר עוד לפני שפגע באדמה.

בתוך כך, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הכריז על יום אבל לאומי בעקבות מותם של 176 נוסעי המטוס. זלנסקי הודיע גם כי ידבר עם נשיא איראן חסן רוחאני כדי ששתי המדינות ישתפו פעולה, על מנת לקבוע את הסיבה להתרסקות. במקביל, 45 מומחים אוקראינים הגיעו לטהראן, כדי לעזור בחקירה ולזהות את גופות יושבי המטוס. שר הביטחון הצהיר כי צוותי החקירה יהיו מעוניינים לחפש אחר שרידים של טיל בזירת ההתרסקות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מטוס אוקראיני התרסק בטהראן – 176 בני אדם נהרגו

עיראק: רקטות נורו לעבר מתחם שגרירות ארה"ב בבגדד

הסערה בעיצומה: זינוק במפלס הכינרת; כבישים בצפון ובדרום נחסמו

זירת התרסקות המטוס האוקראיני, בואינג 737, בטהראן
זירת התרסקות המטוס האוקראיני, בואינג 737, בטהראן | צילום: רויטרס

כאמור, אתמול התרסק מטוס נוסעים בואינג 737 אוקראיני בטהראן זמן קצר לאחר המראתו. 176 בני האדם שהיו על כלי הטיס, 167 נוסעים ותשעה אנשי צוות, נהרגו באירוע. הנשיא האוקראיני אישר את הפרטים ושלח תנחומים למשפחות הנספים. מהשגרירות האוקראינית בטהראן נמסר כי הגורם להתרסקות הוא כשל טכני במנוע, ואין קשר בין המקרה למתקפת הטילים האיראנית נגד ארצות הברית. בעקבות ההתרסקות, אוקראינה השעתה את כל הטיסות ממנה לטהראן.

כלי הטיס, השייך לחברת התעופה "אוקראינה איירליינס", המריא משדה התעופה "חומייני" שבעיר והתרסק בין הערים פאראנד ושחריאר. ככל הנראה מדובר על מטוס שנכנס לחברה לפני שלוש שנים וחצי.

זירת התרסקות המטוס האוקראיני, בואינג 737, בטהראן
זירת התרסקות המטוס האוקראיני, בואינג 737, בטהראן | צילום: רויטרס

האירוע התרחש ימים ספורים לפני שמנכ"ל חברת בואינג החדש דיוויד קאלון אמור להיכנס לתפקידו, לאחר שקודמו בתפקיד, דניס מילנבורג, התפטר ברקע שתי ההתרסקויות באתיופיה ובאינדונזיה, שבהן נהרגו 346 בני אדם.

זירת התרסקות המטוס האוקראיני, בואינג 737, בטהראן
זירת התרסקות המטוס האוקראיני, בואינג 737, בטהראן | צילום: רויטרס

כאמור, לפני כשבועיים מנכ"ל ענקית התעופה "בואינג", דניס מילנבורג, הודיע כי הוא פורש מתפקידו. זאת, לאחר שנה סוערת, בעקבות התרסקות מטוס החברה באתיופיה בחודש מארס, אירוע שבו נהרגו 157 בני אדם, שבא לאחר התרסקות אותו דגם של כלי הטיס כחצי שנה קודם לכן באינדונזיה – שהביאה למותם של 189 נוסעים ואנשי צוות. "שינוי בהנהגה היה הכרחי כדי להחזיר את האמון בחברה, שמנסה לפעול לתיקון מערכת היחסים עם רגולטורים, לקוחות וכל יתר בעלי העניין", מסר דירקטוריון בואינג.

כזכור, כשבוע קודם לכן, הודיעה חברת התעופה על הפסקת ייצור דגם 737 מקס, בעקבות מקרים רבים שבהם נרשמו תקלות במטוס. הייצור נמשך על אף שסוג מטוס זה היה מקורקע במשך תשעה חודשים, לאחר שתי ההתרסקויות הקטלניות. בחברת התעופה קיוו להחזיר את הדגם לאוויר עד סוף השנה, אך הרגולטורים האמריקניים הבהירו כי המטוסים לא יאושרו לחזור לשמיים במהירות הזו.