מטוס אוקראיני התרסק בטהראן - 176 בני אדם נהרגו

מטוס בואינג 737, השייך לחברת התעופה "אוקראינה איירליינס", התרסק זמן קצר לאחר שהמריא משדה התעופה בבירה האיראנית, ככל הנראה בעקבות כשלים טכניים. אין ניצולים מהאירוע

זמן צפייה: 02:11

מטוס נוסעים בואינג 737 אוקראיני התרסק הבוקר (רביעי) בטהראן זמן קצר לאחר המראתו. 176 בני האדם שהיו על כלי הטיס, 167 נוסעים ותשעה אנשי צוות, נהרגו באירוע. ראש ממשלת אוקראינה וולודימיר זלנסקי אישר את הפרטים ושלח תנחומים למשפחות הנספים. מהשגרירות האוקראינית בטהראן נמסר כי הגורם להתרסקות הוא כשל טכני במנוע, ואין קשר בין המקרה למתקפת הטילים האיראנית נגד ארה"ב הלילה. בעקבות ההתרסקות, אוקראינה השעתה את כל הטיסות ממנה לטהראן.

כלי הטיס, השייך לחברת התעופה "אוקראינה איירליינס", המריא משדה התעופה "חומייני" שבעיר והתרסק בין הערים פאראנד ושחריאר. כוחות ההצלה מנסים להגיע למקום כדי לחפש אחר גופות הנוסעים. ככל הנראה מדובר על מטוס שנכנס לחברה לפני שלוש שנים וחצי. לפי שעה, דווח על 82 אזרחים איראניים שהיו על המטוס, 63 קנדיים, 11 אוקראינים ו-10 שוודים. ברשת "סקיי" מדווחים עם על שלושה בריטים.

לעוד כתבות בנושא:

עקב ההתרסקויות: בואינג הקפיאה את ייצור מטוסי ה-737 מקס

לאחר שני האסונות: בואינג מודה שיש חלקים פגומים במטוסיה

Gnnwqx
זירת התרסקות המטוס האוקראיני, בואינג 737, בטהראן | צילום: טוויטר

דובר חברת "בואינג" אמר ל-CNN כי הם עוקבים אחר הדיווחים מאיראן ומנסים להשיג מידע חדש. האירוע התרחש ימים ספורים לפני שמנכ"ל החברה החדש דיוויד קאלון אמור להיכנס לתפקידו, לאחר שקודמו בתפקיד, דניס מילנבורג, התפטר ברקע שתי ההתרסקויות באתיופיה ובאינדונזיה, שבהן נהרגו 346 בני אדם.

Fdosrn
זירת התרסקות המטוס האוקראיני, בואינג 737, בטהראן | צילום: טוויטר

כאמור, לפני כשבועיים מנכ"ל ענקית התעופה "בואינג", דניס מילנבורג, הודיע כי הוא פורש מתפקידו. זאת, לאחר שנה סוערת, בעקבות התרסקות מטוס החברה באתיופיה בחודש מארס, אירוע שבו נהרגו 157 בני אדם, שבא לאחר התרסקות אותו דגם של כלי הטיס כחצי שנה קודם לכן באינדונזיה – שהביאה למותם של 189 נוסעים ואנשי צוות. "שינוי בהנהגה היה הכרחי כדי להחזיר את האמון בחברה, שמנסה לפעול לתיקון מערכת היחסים עם רגולטורים, לקוחות וכל יתר בעלי העניין", מסר דירקטוריון בואינג.

כזכור, כשבוע קודם לכן, הודיעה חברת התעופה על הפסקת ייצור דגם 737 מקס, בעקבות מקרים רבים שבהם נרשמו תקלות במטוס. הייצור נמשך על אף שסוג מטוס זה היה מקורקע במשך תשעה חודשים, לאחר שתי ההתרסקויות הקטלניות.

בחברת התעופה קיוו להחזיר את הדגם לאוויר עד סוף השנה, אך הרגולטורים האמריקניים הבהירו כי המטוסים לא יאושרו לחזור לשמיים במהירות הזו.