האקרים רוסים פרצו לרשת ריגול איראנית - כדי לתקוף מטרות בעולם

המרכז הלאומי לאבטחת סייבר בבריטניה גילה כי קבוצה שמקורה ברוסיה נשענה על מתקפה איראנית נגד ממשלות וארגונים תעשייתיים ברחבי העולם. זאת, לפי גורמי מודיעין, במטרה לטשטש את עקבותיהם

 האקר
האקר | צילום: istock

קבוצת האקרים רוסית פרצה לקבוצת האקרים איראנית שריגלה אחר כמה מדינות, כך חשפו היום (שני) ארגוני מודיעין אמריקנים ובריטים. התרמית נחשפה במהלך חקירה שהתבצעה על ידי המרכז הלאומי לאבטחת סייבר בבריטניה בעניין מתקפה על מוסד אקדמי במדינה.

בחקירה שנמשכה כמה חודשים, למרכז התברר כי המתקפה על המוסד התבצעה על ידי קבוצה המכונה Turla שמקורה ברוסיה, שפרצה ונשענה על יכולותיה של קבוצה איראנית נוספת בשם OilRig והשתמשה במידע שאספה על מנת לפגוע בגורמים בכמה מדינות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

העיתונים באוסטרליה הושחרו – במחאה על חקיקה נגד חופש העיתונות

ד' קוריאה נגד יוניקלו: הפרסומת שעוררה מחדש את הזעם נגד יפן

צ'יינה-ווד: כך משפיעה סין על תעשיית הסרטים האמריקנית

מתקפות הסייבר התגלו ביותר מ-35 מדינות, מרביתם במזרח התיכון, והן הצליחו להעמיד בסכנה 20 מדינות לפחות בשנה וחצי האחרונות. מטרת המתקפות היו גניבת סודות ומסמכים שנלקחו מכמה מטרות, בהם ממשלות וארגונים תעשייתיים. הקורבנות הוטעו לחשוב כי הותקפו על ידי קבוצה איראנית כשלמעשה האשמה האמיתית מקורה ברוסיה.

סוכנויות המודיעין אמרו כי Turla השיגו גישה למידע שנאסף על ידי האיראנים וכן ניהלו מבצעים משלהם באמצעות מידע זה בתקווה כי פעולה זאת תטשטש את עקבותיהם. כמו כן, אין ראיה לפיה איראן הייתה מודעת והייתה שותפה לפעילות הרוסים ושימושם במידע או לעובדה כי הפעילות נעשתה כדי לחרחר ריב בין איראן למדינות אחרות.