שיירת הרכבים עולה באש: הרגעים שאחרי חיסול סולימאני • תיעוד

בסרטון מבגדד נראות הלהבות שפרצו עקב תקיפת חיל האוויר האמריקני, שבה נהרג מפקד כוח קודס, וכן נראה ההמון שמתאסף בנמל התעופה • גם סגן מפקד המיליציה השיעית הפרו-איראנית במדינה מת באירוע

זמן צפייה: 00:41

חיסול סולימאני: בתיעוד שפורסם בעיראק הלילה (שישי) נראים הרגעים הדרמטיים שאחרי חיסולו של מפקד כוח קודס האיראני, קאסם סולימאני, שנהרג בתקיפת חיל האוויר האמריקני בנמל התעופה בבגדד.

בסרטון נראית שיירת הרכבים במקום עולה באש, כאשר ממנה פורצות להבות רבות, ואת ההמון שמתחיל להתאסף באזור. בתמונות מהזירה נראה כלי הרכב שבו חוסל סולימאני, כשהוא הרוס לחלוטין.

לעוד כתבות בנושא:

מתיחות בישראל בעקבות חיסול סולימאני: החרמון נסגר למבקרים

ארה"ב חיסלה את קאסם סולימאני, מפקד כוח אל קודס של איראן

קאסם סולימאני על מלחמת לבנון ה-2: מל"טים ישראליים חגו מעליי

תיעוד השיירה שהופגזה בהתקפה שבה נהרג מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני
תיעוד השיירה שהופגזה בהתקפה שבה נהרג סולימאני | צילום: טוויטר

כאמור, ארצות הברית חיסלה הלילה בעיראק את אחד האנשים הבכירים באיראן, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים - קאסם סולימאני. משרד ההגנה האמריקני אישר כי חיל האוויר של צבא ארצות הברית ביצע את התקיפה, בהוראת הנשיא דונלד טראמפ. גם סגן מפקד המיליציה הפרו-איראנית "אל-חשד אל-שעבי", אבו מהדי אל-מהנדס ובכיר נוסף במיליציות השיעיות, מוחמד רידא אל-ג'אברי, האחראי על הקשרים והפרוטוקולים במיליציות, חוסלו באירוע.

זירת התקיפה שבה נהרג מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני
זירת התקיפה שבה נהרג מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני | צילום: חדשות 13

"הגנרל סולימאני תכנן לפגוע לפגוע בדיפלומטים אמריקנים בעיראק, ואף היה אחראי למותם של מאות אמריקנים וחברים בקואליציה הבין-לאומית ופציעת אלפים נוספים", נכתב בהודעת הפנטגון. "סולימאני היה אחראי על ההתקפות על השגרירות השבוע - ארצות הברית תמשיך לנקוט בצעדים שיגנו על אנשיה בכל רחבי העולם".

Iranian Revolutionary Guard Commander Qassem Soleimani Stands At Frontline In The Town Of Tal Ksaiba
מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני | צילום: רויטרס

בהודעת הפנטגון נכתב כי הפעולה בוצעה "כדי למנוע התקפות איראניות נוספות". התקיפה בוצעה כאמור בהפצצה של מסוקים אמריקניים בנמל התעופה של בגדד. גם במשמרות המהפכה אישרו כי שלושה בכירים חוסלו. מפקד המשמרות לשעבר, מוחסן רזאי, נשבע "לנקום ביחד חזקה בארצות הברית".

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף, צייץ לאחר החיסול בטוויטר, וכתב כי הפעולה "מסוכנת ומהווה הסלמה חסרת אחראיות - דו הפרצופיות והטיפשות האמריקנית יהפכו את עץ ההתנגדות באזור ובעולם לכוח החזק ביותר". גם יועץ הנשיא האיראני איים ואמר כי "מי שחוצה את הקווים האדומים של איראן - עליו לשאת בהשלכות".

קאסם סולימאני עם נסראללה וחמינאי
קאסם סולימאני עם נסראללה וחמינאי | צילום: חדשות 13

לפי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, האירוע התרחש לאחר ששלוש קטיושות נורו לעבר כוחות של הקואליציה הבין-לאומית ופגעו סמוך למסוף המטענים בנמל התעופה הבין-לאומי של בגדד - דבר שהוביל לפציעתם של כמה בני אדם ולשריפת שני כלי רכב.

אתמול התייחס מפקד משמרות המהפכה האיראניים, חוסיין סלאמי, למתיחות הגוברת עם ארצות הברית לאחר תקיפת השגרירות בבגדד, ואיים: "אנו חזקים מספיק כדי להביס את ארצות הברית כמה פעמים, ואיננו מודאגים".