קאסם סולימאני על מלחמת לבנון ה-2: מל"טים ישראליים חגו מעליי

מפקד כוח קודס התראיין לראשונה בטלוויזיה האיראנית והתייחס לעימותים מול ישראל וארה"ב, סיפר כיצד היה בלבנון בעת המלחמה ואיך התנהלה: "חמינאי אמר לי שהמלחמה קשה ואכזרית"

זמן צפייה: 03:31

קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראניות, התייצב היום (שלישי) לראשונה לריאיון בטלוויזיה האיראנית. מבריאיון התייחס לעימות מול ארה"ב ולמלחמת לבנון השנייה ואפילו חשף רגע אחד דרמטי שבו, לטענתו, התמקד מל"ט ישראלי בו ובמפקד חזבאללה נסראללה לפני 13 שנים.

"לחזבאללה היה חדר מלחמה בלב הדאחייה בזמן המלחמה", שחזר. "מטוסי ריגול ישראליים חגו כל הזמן מעל שמי דאחייה בשלישיות, והם עקבו אחרי כל תנועה. לילה אחד יצאנו אני, נסראללה ועימאד מורנייה בשעה 23:00 ומל"טים ישראליים חגו מעלינו. כשהגענו למכונית המל"ט כיוון לעבר המכונית".

עוד בחדשות 13:

איראן: 5 שנות מאסר נגזרו על אחיו של הנשיא רוחאני

קו סודי הותקן והטלפון צלצל: כך התפספסה שיחת טראמפ-רוחאני

יורש העצר הסעודי: מלחמה עם איראן תביא לקריסת הכלכלה העולמית

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, הגנרל קאסם סולימאני
מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, הגנרל קאסם סולימאני | צילום: ללא קרדיט

סולימאני הוא מי שאחראי לפעילויות מחוץ לאיראן - האיש שאחראי על השיגורים מסוריה לעבר שטח מדינת ישראל, מי שמפקד בפועל על המיליציות השיעיות הפרו-איראניות בעיראק שתקיפתן יוחסה לישראל בתקשורת הערבית, ומי שאחראי על כל הפיגועים של משמרות המהפכה בכל העולם. בריאיון רחב לטלוויזיה האיראנית סולימאני סיפר כיצד היה בלבנון בעת מלחמת לבנון השנייה, וכיצד התנהלה הלחימה: "חמינאי אמר לי שהמלחמה הזאת היא מלחמה קשה ואכזרית. הימים ה-27 וה-28 היו ימים קשים מאוד של לחימה".

הריאיון הראשון והנדיר של קאסם נועד להעביר מסר למוסלמים השיעים במזרח התיכון - לפיו סולימאני, נסראללה וחמינאי לא נכנעים למערב וממשיכים לדבוק בגישה לפיה האויבים העיקריים והמרים ביותר של מה שמכונה "ציר ההתנגדות" – הם ישראל וארה"ב.

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה קאסם סולימאני
מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה קאסם סולימאני | צילום: החדשות 13

מטרה נוספת שבגינה בחר סולימאני להתראיין היא על מנת למצב אותו בראש ההיררכיה האיראנית. סולימאני סיפר במהלכו איך הוא, מורניה ונסראללה ניהלו את המלחמה וכיצד "הצילו" את נסראללה. סולימאני הוא האיש ששם לעצמו בראש סדר העדיפויות של איראן לתמוך במזכ"ל חזבאללה - ולחמש את הארגון בכל מחיר.