לאחר המחאות בלבנון - שר האוצר הודיע: "לא נטיל מסים חדשים"

עלי חסן חליל הצהיר כי במהלך פגישה עם רה"מ חרירי הוחלט שתקציב המדינה לשנת 2020 יאושר ללא היטלים חדשים. זאת, ברקע המהומות המשתוללות בביירות בימים האחרונים במסגרת המאבק ביוקר המחייה

זמן צפייה: 02:18

שר האוצר הלבנוני, עלי חסן חליל הודיע היום (שבת) כי במהלך פגישה עם ראש ממשלת לבנון, סעד חרירי, הוחלט כי תקציב המדינה לשנת 2020 יאושר ללא הטלת מסים חדשים. זאת, לאחר שלושה ימים של הפגנות ברחובות ביירות ודרום לבנון.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ההרוגות בתאונה בכביש 6: ענת רוזנברג בת ה-12 ואמה אירנה

אב התינוקת שמתה בטיסה מתאילנד: "ילדה קסומה שהביאה אור ואהבה"

חיים כץ: "הלוואי שגנץ יקים עם הערבים ממשלה שתיפול אחרי חודש"

Demonstrators Hold Lebanese Flags As They Gather During A Protest Over Deteriorating Economic Situation, In Beirut
הפגנות בלבנון | צילום: רויטרס

מוקדם יותר, התייחס מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, להפגנות ברחבי המדינה על רקע יוקר המחיה, והזהיר כי הן עלולות להביא להתמוטטות. "שתי סכנות עומדות כעת בפני לבנון", אמר בנאום ששודר בטלווזיה המקומית, "האחת התמוטטות כלכלית, והשניה מהומות עממיות".

"המצב הכלכלי בלבנון הוא תוצאה של גורמים שונים על פני שנים רבות", הוסיף המזכ"ל, "על כולם לשאת באחריות, כולל על ארגון חיזבאללה. אם ננהג באחריות נוכל למנוע קריסה". נסראללה התייחס גם למס המתוכנן על השימוש בווטסאפ שבוטל בינתיים ואמר כי "העם הלבנוני אינו יכול לעמוד במיסים חדשים. הווטסאפ היה הקש ששבר את גב הגמל".

בנוסף, מזכ"ל חיזבאללה התייחס גם לנאום חרירי, שבו הציב אולטימטום של 72 שעות שבסיומו רמז שיתפטר אם לא ייפתר המשבר. "אנחנו לא בעת התפטרות הממשלה, אלא בעד מציאת פיתרון". הוא גם פנה למפגינים: "אנחנו מכבדים את המחאה, אבל אל תנהגו בחוסר כבוד זה בזה. זה פוגע בעם הלבנוני".

Protest Over Deteriorating Economic Situation In Beirut
הפגנות בלבנון | צילום: רויטרס

"ניסיתי למצוא פתרון למצב הכלכלי יותר משלוש שנים. אתמול המצב התפוצץ, ואני מקציב 72 שעות כדי לתת לשותפים הפוליטיים בממשלה הזדמנות למצוא פתרון למצב הנוכחי", אמר אמש חרירי במהלך נאום מיוחד שנשא, "במידה ולא ימצא פתרון כזה אצטרך להתייחס לעניין בצורה אחרת".

"ייתכן שיש קבוצות בעם שמרוצות מההפגנות הללו, וייתכן שההפגנות הן תוצאה של לחץ שמגיע מבחוץ", הוסיף. "כך או כך מדובר בנקודה כואבת אמיתית עבור העם. העם נתן לנו הזדמנות לתקן, אבל כולנו ישבנו בחיבוק ידיים וניסינו לראות איך אנחנו מרוויחים נקודות במגרשים של אחרים".

גם אתמול נמשכו ההפגנות ברחבי ביירות ובערים נוספות במדינה. על פי דיווחים בתקשורת המקומית, במהלך הפגנה שהתקיימה בטריפולי, נהרג אדם אחד במהלך תקרית ירי – ושבעה נוספים נפצעו.