חיים כץ: "הלוואי שגנץ יקים עם הערבים ממשלה שתיפול אחרי חודש"

בהקלטה שהגיעה לידי חדשות 13 נשמע השר לשעבר מצהיר בכנס: "זה לא יחזיק חודש, נלך לבחירות וניתן בראש". עוד אמר: "איך קוראים לראש הרשימה המשותפת? אני לא זוכר. עאודה ופאודה ברשימה"

זמן צפייה: 01:58

הפלונטר הפוליטי: בליכוד נערכים לכך שביום רביעי יפקע המנדט של ראש הממשלה נתניהו, ובכירים במפלגה סבורים כי ישנה סבירות גבוהה לקיום בחירות נוספות. בהקלטה שהגיעה לידי חדשות 13, נשמע השר לשעבר חיים כץ בכינוס פוליטי שנערך ביום חמישי, ובו התייחס לאפשרות של קיום בחירות כתרחיש לא רע עבור המפלגה. 

"עושים לך (לגנץ) טובה, אומרים לך בוא תעשה סטאז', תלמד שנה. מדינה זה לא משחק", נשמע כץ אומר בהקלטה. "הלוואי שהוא יקים ממשלה עם הערבים - זה יחזיק חודש, כולם יידעו את הפנים, נלך לבחירות אחרי חודש - וניתן בראש".

בהמשך ההקלטה, נשמע השר לשעבר אומר: "הליכודניקים יבינו שלא יכול להיות אחמד טיבי בממשלה, ואיך קוראים לו ראש הרשימה המשותפת? אני לא זוכר... עאודה ברשימה, ופאודה ברשימה, וזה לא עובד".

עוד בחדשות 13:

נתניהו לגנץ: "אל תיתן את ידך להקמת ממשלה מסוכנת לישראל"

פומפאו נפגש עם נתניהו: "דנו במאמץ להדוף את האיום האיראני"

סער: "כאשר יתקיימו בחירות לראשות הליכוד – אתמודד בהן"

שר הרווחה חיים כץ
שר הרווחה חיים כץ | צילום: דוברות משרד הרווחה

אתמול כתב רה"מ נתניהו בחשבון הפייסבוק שלו על החשיבות בהקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה ועל הסכנה, לדבריו, בהקמת ממשלת מיעוט הנשענת על הרשימה המשותפת - צעד שכינה כ"אנטי ציוני". רה"מ פנה לגנץ: "אל תיתן את ידך להקמת ממשלה מסוכנת לישראל".

נתניהו תקף בחריפות את הרשימה המשותפת בכלל ואת העומדים בראשה בפרט: "מנהיגיה וחבריה הבולטים הביעו שוב ושוב תמיכה בטרור, הערצה למחבלים, וסירבו לגנות פגיעה בחיילים ובאזרחים ישראל".

בנימין נתניהו, ראובן ריבלין, בני גנץ
בנימין נתניהו, ראובן ריבלין, בני גנץ | צילום: חדשות 13

"טיבי היה יועצו של יאסר ערפאת", המשיך נתניהו. "הוא מסרב לראות בחמאס ארגון טרור והצדיק את חטיפת חיילי צה"ל על ידי חזבאללה. איימן עודה רואה עצמו כחלק מהמאבק הלאומי הפלסטיני נגד ישראל ומסרב לגנות פגיעה בחיילים. טיבי ועודה הם הבולטים בחברי הרשימה, אך לצידם מכהנים חברי כנסת קיצוניים אף יותר".

"כיצד תוכל מדינת ישראל לפעול כנגד ארגוני הטרור, כשממשלתה תלויה בקולותיהם של טיבי ועודה? כיצד תוכל מדינת ישראל לפעול כנגד איראן וחזבאללה, כשח"כים המצדדים ותומכים בחזבאללה יכולים להפיל את הממשלה?". כתב נתניהו. "הקמת ממשלת מיעוט שנשענת על הרשימה המשותפת היא צעד אנטי-ציוני שיסכן את ביטחוננו".

עוד כתב ראש הממשלה כי "מצער שגנץ הולך שבי אחרי לפיד וליברמן. לפיד – שרק רוצה במפלתו. ליברמן – שהדבר האחרון שמעניין אותו זה דת ומדינה, אחרי שפעל ב-20 השנים האחרונות בשותפות הדוקה עם החרדים ושמונחה על ידי שיקולים משונים. גנץ, אל תיתן את ידך להקמת ממשלה מסוכנת לישראל".