ברגע האחרון: ארה"ב מבקשת לעצור את המכלית האיראנית בגיברלטר

משרד המשפטים האמריקני הגיש בקשה למנוע את שחרור ה"גרייס 1", שלפי דיווחים בתקשורת הבריטית אמור להתבצע היום. בעקבות המהלך, ההחלטה אם לשחררה נדחתה מהבוקר לאחר הצהריים

זמן צפייה: 00:29

ארצות הברית ביקשה היום (חמישי) לעצור את שחרור המכלית האיראנית "גרייס 1" שהוחרמה על ידי בריטניה בגיברלטר בתחילת החודש שעבר. זאת, בהמשך לדיווחים הבוקר בכלי תקשורת בריטים לפיהם בריטניה צפויה לשחרר היום את מכלית הנפט האיראני שנעצרה כאשר הייתה בדרכה לסוריה. בינתיים, ההחלטה האם לשחררה או לא נדחתה מהבוקר לאחר הצהריים כתוצאה מהבקשה האמריקנית.

פביאן פיקארדו, שר מגיברלטר, צוטט אומר כי לא יחדש את צו העיכוב של המכלית, מאחר והוא סבור כי היא לא תשוט לסוריה. "אין שום סיבה להחזיק ב'גרייס 1' בגיברלטר דרה יותר אם אנחנו מאמינים שהיא לא תפר את הסנקציות נגד המשטר הסורי".

לכתבות נוספות בנושא >>

דיווח: בריטניה תשחרר היום את מכלית הנפט האיראנית

מכלית נפט נתפסה ע"י איראן – 7 אנשי צוות נעצרו

איראן: בריטניה שלחה מגשר כדי לדון בשחרור המכלית

Oil Supertanker Grace 1 Sits Anchored In Waters Of The British Overseas Territory Of Gibraltar
המכלית האיראנית ''גרייס 1'' שנעצרה על ידי חיל הנחתים הבריטי | צילום: רויטרס

כאמור, בחמישי ביולי נערכה פשיטה של הצי הבריטי בגיברלטר על המכלית האיראנית "גרייס 1" שהייתה בדרכה לסוריה. במקרה הזה דובר בהפרת הסנקציות של האיחוד האירופי על הסורים. האיראנים הביעו כעס גדול על התקרית הזו ואיימו שיש בכוונתם "ללכוד" מכלית בריטית - החרפה משמעותית של הרטוריקטה של טהראן.  משרד החוץ האיראני זימן אז את השגריר הבריטי לשיחת נזיפה, שם הביעו בפניו את "ההתנגדות החריפה למעצר הלא חוקי והלא מקובל" של הספינה.

ימים ספורים לאחר מכן, נשיא איראן חסן רוחאני התייחס למעצר מכלית הנפט האיראנית והצוות, ואמר כי "בריטניה היא האחראית לחוסר היציבות והיא תישא בהשלכות בהמשך".  גם בכיר בצבא האיראני התייחס למעצר המכלית ואמר כי הוא "התבצע תחת תירוצים מומצאים, ולא ייענה בשתיקה. טהראן תגיב בתזמון הראוי". שר ההגנה האיראני תיאר את הצעד כ"מהלך מאיים ושגוי".