ברקע שיגור הלוויין לחלל - פומפאו תקף את איראן: "ממשיכה לשקר"

שר החוץ האמריקני הצהיר בחשבון הטוויטר שלו כי "שיגור הלוויין הצבאי על ידי משמרות המהפכה הוא מטריד מאוד", והוסיף: "טהראן לא אומרת את האמת בנוגע לתוכנית החלל שלה"

רקטה נושאת לווין ששוגרה ע"י איראן
רקטה נושאת לווין ששוגרה ע"י איראן | צילום: טוויטר

שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, תקף היום (שבת) את איראן בחשבון הטוויטר שלו על רקע שיגור לוויינה לחלל. לדבריו, "איראן ממשיכה לשקר בנוגע לתוכנית החלל שלה וטוענת כי היא אזרחית, שקופה ולמען מטרות שלום - זה מאוד מטריד שמשמרות המהפכה, ארגון טרור זר, שיגר לוויין צבאי. תוכנית החלל של האיראנים מקדמת השימוש במערכות נשק גרעיני".

מוקדם יותר השבוע שיגרו משמרות המהפכה של איראן לוויין צבאי ראשון לחלל, לאחר שורת ניסונות שיגור שנעשו בשנה החולפת וכשלו. מאיראן נמסר כי הלוויין, שנקרא "נור", מוקם בהצלחה על מסלולו בגובה של 425 ק"מ. השיגור בוצע ממרכז המדינה בשני שלבים, והמהלך צפוי להגביר את המתח מול ארצות הברית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"אין הוכחה לכך שאדם שהחלים מקורונה לא יכול להידבק בשנית"

דיווח: סין שלחה צוות רפואי לקוריאה הצפונית לטפל בקים

סטורי של פלמ"ח: סדרת הנוער שמחזירה למסך את תקופת המנדט

בחודש פברואר האחרון איראן הודיעה כי שיגרה לוויין לחלל - אך ללא הצלחה. גורם במשרד ההגנה האמריקני הודיע כי שיגור הלוויין "זפר" בוצע בהצלחה, אך הוא נכשל בכניסה למסלול. עם זאת, הוסיף כי "השגנו את רוב יעדינו". מדובר בניסיון שיגור נוסף במסגרת התוכנית שארצות הברית טוענת כי מיועדת לפיתוח טילים בליסטיים. טהראן, עם זאת, מכחישה כי מדובר בניסיון מעין זה.

מוקדם יותר השבוע נפגשו שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, ונשיא סוריה, בשאר אל-אסד, בדמשק. זריף תקף את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על סירובו להסיר, גם בתקופת משבר הקורונה, את הסנקציות שהטיל על איראן וסוריה.