דיווח: סין שלחה צוות רפואי לקוריאה הצפונית לטפל בקים

רויטרס דיווחה כי משלחת רפואית יצאה מבייג'ינג ביום חמישי, כדי לסייע למנהיג המדינה המבודדת. זאת ברקע דיווחים סותרים בנוגע למצבו הרפואי של קים

זמן צפייה: 01:12

סין שלחה צוות מומחים רפואי לקוריאה הצפונית כדי לסייע למנהיג המדינה קים ז'ונג און. כך דיווחה הלילה (שבת) סוכנות הידיעות רויטרס מפי שלושה מקורות. זאת לאחר דיווח ב-CNN לפיו קים נמצא במצב קשה. בקוריאה הדרומית דחו את הטענות ואמרו שמצבו של מנהיג קוריאה הצפונית אינו חמור.

לפי הדיווח, המשלחת, שבראשה עמד בכיר המחלקה לקשרים בין-לאומיים במפלגה הקומוניסטית של סין, יצאה מבייג'ינג לקוריאה הצפונית ביום חמישי. המחלקה לקשרים בין-לאומיים היא הגוף הסיני המרכזי שמנהל מגעים עם קוריאה הצפונית.

קים ז'ונג און, מנהיג קוריאה הצפונית
קים ז'ונג און, מנהיג קוריאה הצפונית | צילום: רויטרס

כאמור, ביום שלישי דיווחה רשת CNN האמריקנית כי בידי ארה"ב יש מידע לפיו קים נמצא במצב קשה לאחר שעבר ניתוח. לאחרונה קים נעדר מחגיגות יום ההולדת של סבו ב-15 באפריל, מה שהעלה חשדות בנוגע למצבו הבריאותי. הוא נראה ארבעה ימים לפני כן בישיבה ממשלתית. בכיר אמריקני אחר אמר ל-CNN שהדאגות בנוגע לבריאותו של קים אמינות, אבל שקשה להעריך את חומרת מצבו. קוריאה הדרומית מסרה שהיא אינה יכולה לאשר את הדיווחים על מצבו שלו קים.

אתר חדשות דרום קוריאני שמסקר את קוריאה הצפונית דיווח שקים עבר ניתוח לב וכלי דם -12 באפריל. לפי האתר, הוא נאלץ לעבור את הניתוח בשל עישון, השמנת יתר, ועבודת יתר, וכעת הוא מקבל טיפול בווילה במרכז המדינה. עוד עלה מהאתר כי לאחר הערכה שמצבו של קים השתפר, רוב הצוות הרפואי שטיפל בו חזר לפיונגיאנג לפני יומיים ורק חלק ממנו נשאר כדי לפקח על החלמתו.