איראן בתגובה להאשמות על ניסיון החיסול בקפריסין: "חסרות בסיס"

לאחר שרה"מ ושר הביטחון הודיעו כי ניסיון ההתנקשות בחייו של טדי שגיא הייתה פעולה של המשטר בטהראן נגד יעדים ישראליים, שגרירות איראן בקפריסין הכחישה את הטענות

זמן צפייה: 02:58

שגרירות איראן בקפריסין הכחישה היום (שני) את טענות ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ, שאמרו כי האחראי לניסיון ההתנקשות בחייו של איש העסקים הישראלי טדי שגיא הוא המשטר בטהראן שניסה לפגוע ביעדים ישראליים. בהודעה ששלחה השגריורת האיראנית נכתב כי "האשמות ישראל חסרות בסיס. הממשל הישראלי תמיד מאשים באופן לא מבוסס את הרפובליקה האיסאלמית".

מוקדם יותר היום התייחס דוברו של ראש הממשלה נפתלי בנט, מתן סידי, לפרסומים אודות ניסיון החיסול, ומסר כי "בניגוד לחלק מהפרסומים אמש בנוגע לאירוע בקפריסין, אבקש להבהיר, בשם גורמי הביטחון, כי מדובר באירוע טרור שכוון על ידי איראן כנגד אנשי עסקים ישראלים המתגוררים במדינה". דוברו של בנט הוסיף כי "אין מדובר באירוע פלילי, ואיש העסקים טדי שגיא לא היה היעד למתקפה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשש במשטרה: אפשרות לחידוש קרב הדמים בין ארגוני הפשע בדרום

ארה"ב: דליפת נפט גרמה לאסון סביבתי בחופי קליפורניה

החשיפה שמטלטלת את פייסבוק: "החברה קורעת את העולם לגזרים"

שר הביטחון בני גנץ אמר על האירוע כי "אנחנו פועלים בכל הזירות, ומול כל הכוונות. כפי שפורסם, לאחרונה סוכלה עוד פעולה תוקפנית של איראן שכוונה נגד יעדים ישראלים בקפריסין. איראן ממשיכה להיות איום עולמי, אזורי וגם אתגר לישראל, ואנחנו נמשיך לפעול בכדי להגן על אזרחינו וביטחון מדינת ישראל בכל מקום ומול כל איום".

כזכור, אתמול פורסם כי איש העסקים הישראלי, המיליארדר טדי שגיא, ניצל בימים האחרונים מניסיון התנקשות בקפריסין וכי הרשויות המקומיות עצרו אזרח אזרבייג'אן בן 38, שהיה תחת מעקב משטרתי, וברשותו נמצאו אקדח, משתיק קול וכמות גדולה של כדורים.

התקשורת בקפריסין פרסמה פרטים אודות החשוד בניסיון החיסול של טדי שגיא, שהותר אתמול לפרסום בישראל. החשוד נעצר בקפריסין בשבוע שעבר ולפי הדיווחים בתקשורת המקומית עולה כי הייתה בידו רשימת חיסול של מספר אנשי עסקים שהספיקו לעזוב בינתיים את המדינה.

עוד עולה מהתקשורת המקומית כי החשוד הגיע בטיסה מרוסיה ללרנקה שבקפריסין לפני כשלושה שבועות, והסתובב ונערך לניסיון החיסול בשטחי קפריסין הטורקית, שטח שאינו מוכר בעולם כמדינה עצמאית למעט בטורקיה אשר שולטת באזור, ושבו לן החשוד לפחות בחלק מהלילות.