ארה"ב: דליפת נפט גרמה לאסון סביבתי בחופי קליפורניה

דליפה מצינור נפט במחוז אורנג' מדרום ללוס אנג'לס, גרמה לזיהום ונזק סביבתי בשטח שהגיע עד כה לכ-33 קמ"ר, דגים וחיות נוספות מתו והחופים נסגרו. הרשויות פועלות לעצור את התפשטות כתם הנפט

זיהום הנפט בחופי קליפורניה
זיהום הנפט בחופי קליפורניה | צילום: רויטרס

דליפת נפט שהתרחשה בשבת מצינור סמוך לחופי מדינת קליפורניה שבארה"ב, הובילה לאסון סביבתי, זיהום קרקעות ומים ולסגירת החופים. הדליפה, שגודלה מקביל ל-3,000 חביות נפט, התפזרה על שטח של כ-33 קמ"ר, סמוך לחופי מחוז אורנג'. הדליפה שהתרחשה סמוך לערים האנטינגטון ביץ' וניו פורט ביץ', לפי סוכנות AP, היא אחת הגדולות והחמורות בתולדות קליפורניה.

הרשויות בארה"ב חוקרות את נסיבות האירוע ומנסות להכיל ולתחום את השטח המזוהם מנפט. המוני דגים נמצאו מתים במים המזוהמים וחופי הים באזור נסגרו והחשש הוא כי האסון הסביבתי עשוי להתרחב ולהתפשט לאזורים סמוכים נוספים. "הטבע פה מת. זה עצוב מאוד. יש דיווחים כבר על חיות שנמצאו מתות לאורך החופים ושמורת טבע נפגעה באופן קשה" סיפרה בכירה במחוז אורנג' שבקליפורניה ל-BBC.

עופות מים באזור בו התרחשה דליפת הנפט
עופות מים באזור בו התרחשה דליפת הנפט | צילום: רויטרס

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חברי מרצ נפגשו עם אבו מאזן: "נמנע פגיעה בפתרון שתי המדינות"

קבינט הקורונה החליט: חובת סריקות התו הירוק בעסקים מיום שלישי

המיליארדר טדי שגיא ניצל מניסיון התנקשות בקפריסין

חברת האנרגיה שבבעלותה הצינור ממנו דלף הנפט, הודיעה כי שאבה את הנפט בקו המדובר כדי למנוע דליפה נוספת באזור, שנמצא מדרום ללוס אנג'לס ונחשב כפופולארי בקרב גולשים. תושבי האזור נקראו שלא להתקרב לחיות הרבות שנפגעו באזור החוף ולקרוא לרשויות לצורך סיוע.

מישל סטיל, פוליטיקאית רפובליקנית מקומית, פנתה וביקשה מנשיא ארה"ב ג'ו ביידן להכריז על האזור כמוכה אסון ולהקצות כספי סיוע לצורך ניקוי ושיקום החופים והשטחים המזוהמים.

כזכור, בשנת 2010, אירעה תקרית קשה סמוך למפרץ מכסיקו, במהלכה דלפו 300 אלף טון של נפט, נגרם נזק עצום לסביבה ולבעלי החיים כאשר אלפי חיות וביניהן דולפינים ודגים רבים מתו. באזור שבו התרחש האסון הסביבתי נצפו גם נזקים ארוכי טווח לסביבה הימית.