דיווחים באיראן: פיצוצים במערב טהראן - החשמל באזור נפל

סוכנות הידיעות הרשמית במדינה דיווחה על הפיצוץ בבירה - שטרם ידוע מה גרם לו ואם יש קשר בינו לבין שורת הפיצוצים האחרונה שאירעה באזור. בכיר במשטר: תוצאה של חפירת מנהרות בעזרת חומר נפץ

זמן צפייה: 00:38

סוכנות הידיעות הרשמית באיראן דיווחה הלילה (שישי) על פיצוץ שנשמע במערב הבירה טהראן. עדיין לא ברור מה גרם לפיצוץ, אשר הוביל להפסקת החשמל באזור, ואם יש קשר בינו לבין שורת הפיצוצים האחרונה ברפובליקה האסלאמית.

בכיר במשטר האיראני טען כי הפיצוץ נגרם כתוצאה מחפירה במנהרות תוך שימוש בחומר נפץ. אולם, במקביל, מושלת העיר קודס שממערבית לבירה מסרה כי "לא היה שום פיצוץ באזור, הכול שמועות". האופוזיציה במדינה טוענת כי הפיצוץ אירע באזור שבו קיימים מתקנים צבאיים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ועדת השרים אישרה: סגר יוטל על שכונות בירושלים ובערים נוספות

הארכת הזכאות לדמי אבטלה ומקדמות לעצמאים: התוכנית להצלת המשק

922 נדבקים חדשים אובחנו מחצות – מניין מקרי המוות עלה ל-348

פיצוץ בטהראן
פיצוץ בטהראן | צילום: global telegram

כזכור, בשבועיים האחרונים פגעו באיראן שישה פיצוצים - אחד מהם, שאף יוחס בתקשורת הזרה למתקפת סייבר ישראלית, פגע במתקן בנתאנז ושיבש את תוכנית הגרעין האיראנית. על פי חלק מהדיווחים, הפיצוץ הזה עיכב את תוכנית הגרעין של איראן בשנה לפחות.

בתוך כך, ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי עמוס ידלין התייחס לדיווחים האחרונים מאיראן, ואמר התחילת השבוע כי "צילומי לוויין עדכניים מצביעים על נזק כבד שנגרם למתקן בנתנאז". לדבריו, "האיראנים בדילמה - הם לא רצו הסלמה לפני הבחירות בארה"ב".

"נראה שמדיניות ה'מקסימום לחץ', ללא הממד של התקיפה הפיזית, קיבלה תפנית למדיניות שמשלבת ממדים נוספים. בלי קשר על מי יטילו האחריות – ישראל צריכה להיות ערוכה להסלמה מול איראן".