אחרי רעידת האדמה - המחלצים במרוץ נגד הזמן: "כמו אזור מלחמה"

26 בני אדם נהרגו ועוד מאות נפצעו ברעש האדמה אתמול בים האגאי. עיקר ההרס בעיר איזמיר, שם לפחות 20 בניינים קרסו. מנהיגי יוון וטורקיה שוחחו למרות המתיחות: "צריכים לעמוד יחד"

זמן צפייה: 00:45

רעידת האדמה בים ההגאי: מניין ההרוגים עלה בלילה (שישי) ל-26, יותר מ-800 נפצעו, כך מסרו הרשויות ביוון ובטורקיה. באיזמיר הטורקית, שנפגעה באופן הקשה ביותר מהרעש אתמול בעוצמה של 7 דרגות, מתו 24; שניים נוספים, נער ונערה, מתו באי סאמוס שביוון מקיר שהתמוטט עליהם. ההערכה היא שמספר הנפגעים והקרבנות יוסיף לעלות.

לדברי ראש סוכנות החירום והאסונות של טורקיה, הרעש הורגש בשעה 14:51 אתמול לפי השעון המקומי בים האגאי בין טורקיה ליוון. כתוצאה ממנו נגרם נזק רב לאזורים הסמוכים, בעיקר באיזמיר ובסאמוס, לפחות 20 בניינים קרסו. בנוסף, כיוון שמוקד רעידת האדמה היה קרוב יחסית לפני הים, בעומק של כ-16 ק"מ, מפלס המים עלה ונגרמו הצפות כבדות באזורים הסמוכים לחוף, מה שכונה "מיני צונאמי".

לכתבות נוספות >>

אחרי רעידת האדמה – המחלצים במרוץ נגד הזמן: "כמו אזור מלחמה"

"הסיכויים שלו נהדרים": תיעוד ממחנה טראמפ במדינת המפתח

שבוע למותו של בארקן: סרטי הבורקס – והניסיונות לשחזור ההצלחה

כעת לאחר שעלה הבוקר מקווים באיזמיר להצליח לאתר נעדרים נוספים שייתכן ונלכדו בין ההריסות ונותרו בחיים, ומנהלים מירוץ נגד הזמן. מדינות רבות שלחו הצעה להושיט סיוע לטורקיה, בהן גם ישראל, באמצעות שר הביטחון בני גנץ, שפנה לנספח הצבאי הטורקי בארץ.

רעידת האדמה באיזמיר
רעידת האדמה באיזמיר | צילום: רויטרס
''מרוץ נגד הזמן''. כלב במהלך חילוץ נפגעים ברעידת האדמה באיזמיר
כלב במהלך חילוץ נפגעים ברעידת האדמה באיזמיר | צילום: רויטרס
חילוץ נפגעים ברעידת האדמה באיזמיר
חילוץ נפגעים ברעידת האדמה באיזמיר | צילום: רויטרס

למרות המתיחות הקשה בין המדינות, בין היתר על משאבים ונפט בים התיכון, ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס שוחח אתמול עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. "לא משנה כמה הבדלים יש בינינו, אלו זמנים ששני העמים צריכים לעמוד יחד", אמר מיצוטקיס לארדואן.

"זה כמו אזור מלחמה", אמר היום תושב איזמיר. תושב אחר סיפר לרשת CNN שעזב את משרדו שניה לפני שהבניין התמוטט. "כשיצאתי ראינו אישה זקנה בין ההריסות, למזלנו הצלחנו לחלץ אותה", הוא סיפר. "אנשים ניסו לחלץ את עצמם בכל מיני דרכים, בידיים חשופות או באמצעות כלים שהיו להם הזיזו את ההריסות ויצאו החוצה", סיפר שלישי.

ברשת CNN הטורקית תיעדו בשידור חי את חילוצה של אישה מבוגרת בין ההריסות. נערה נוספת חולצה לאחר שנלכדה אולם הצליחה לתקשר עם צוותי החירום באמצעות מכשיר הנייד שהיה ברשותה. עד כה חולצו בחיים עשרות שנמצאו מתחת להריסות. תושבים רבים נותרו כעת ללא בית וללא מחסה, והרשויות החלו לרכז את הניצולים במבנים ציבוריים, כולל במסגדים.