דיווחים בטורקיה: לפחות 17 הרוגים ו-400 פצועים ברעידת האדמה

לפחות מספר בני אדם נהרגו ומאות נפגעו ברעש בעוצמה 7 שהורגש בים האגאי, סמוך לאיזמיר, שם דווח על נזק רב. גם ביוון הורגשה רעידת האדמה. צה"ל הציע סיוע לטורקיה - גנץ: "חובתנו המוסרית"

זמן צפייה: 02:41

לפחות 17 בני אדם נהרגו היום (שישי) ו-400 נפצעו ברעידת אדמה בעוצמה 7 שהורגשה בטורקיה וביוון, כשמוקד הרעש היה בים האגאי סמוך לעיר איזמיר הטורקית. כמו כן, נגרם נזק רב למבנים רבים ורחובות שלמים הוצפו, בעקבות עליית מפלס המים.

בעקבות נזקי רעידת האדמה, צה"ל הציע סיוע חירום לטורקיה. שר הביטחון בני גנץ מסר כי "נציגי הצבא כבר שוחחו עם הנספח הצבאי הטורקי בארץ. מדינת ישראל וכוחות הביטחון תמיד יושיטו את ידם לסייע הומניטארית לאזרחים שנפגעים בכל מקום, זאת חובתנו המוסרית". כמו כן, גם מד"א הציע להעניק סיוע לכוחות ההצלה הטורקיים והיוונים.

לפני כחצי שנה הורגש רעש בעוצמה של 6.6 בדרום האי כריתים שביוון, כך עדכנו במכון הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני. על פי דיווחי גולשים, רעידות קלות הורגשו גם בערי החוץ בישראל, בין היתר בשרון ובשפלה.

חודש לפני כן הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 4.3 הורגשה הבוקר באילת. לא דווח על נפגעים או על נזק כתוצאה מהרעש, שמקורו דרומית למפרץ בעיר. לפני כחודשיים התרחשה רעידת אדמה בעוצמה 3.8 כ-25 קילומטרים דרום-מערבית לחיפה, בים התיכון. היא הורגשה בחיפה, בקריות, בחדרה, בזכרון יעקב, בצפת, בנהריה, ברכסים ואף בירושלים. לא ידוע על נפגעים או על נזק.

במשטרה דיווחו אז כי התקבלו כ-200 פניות במוקד בעקבות הרעידה, ובתום סריקות הוסר כל חשש לנפגעים. בשל הרעש, במשטרה ביקשו לרענן את הנהלים ומבקשים מהציבור לפעול בהתם להנחיות גופי החירום בעת רעידת אדמה.