בלחץ משרד החוץ: איחוד האמירויות לא תהפוך אדומה

משרד הבריאות דרש להגדיר את המדינה אדומה, בין היתר בשל ההתקהלויות הרבות שמתרחשות בה, אך במשרד החוץ הבהירו כי יש להתחשב בשיקולים מדיניים ודיפלומטיים – וההחלטה שונתה

קו הרקיע של אבו דאבי, בירת איחוד האמירויות
אבו דאבי | צילום: שאטרסטוק

משרד הבריאות החליט היום (רביעי) שלא להפוך את איחוד האמירויות למדינה אדומה, זאת למרות שביקשו לעשות כן בעקבות החשש שהישראלים שנמצאים שם ומתקהלים - יחזרו ארצה ויפיצו את הנגיף. הצו הסופי צפוי להתפרסם במהלך היום.

גורמים במשרד החוץ הסבירו כי לפני שמגדירים מדינה כ"אדומה", יש להתחשב בשיקולים מדיניים ודיפלומטיים. לא זו בלבד, מקורות במשרד הבריאות הודו כי לא נראתה עלייה במניין המאומתים המקומיים בדובאי, אך הדרישה לצבוע את המדינה באדום הגיעה, כאמור, מהחשש מהפצת המגפה.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "המשרד פועל בתיאום ושיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות בנושא. האחריות הינה בסמכות משרד הבריאות".

מטעם משרד הבריאות נמסר כי "מבקשים להבהיר כי משרד הבריאות בחן, כפי שנוהג לעשות מדי שבועיים, את מידת התחלואה באיחוד האמירויות וקבע כי נוכח העובדה שהמדינה נחשבת לירוקה, השבים ממנה לא יזדקקו לבידוד. משרד הבריאות קורא לכל השוהים באיחוד האמירויות להקפיד על ריחוק חברתי ועל עטיית מסכה גם שם. תיערך בדיקה נוספת בעוד כשבועיים כדי לבדוק את מידת התחלואה באיחוד האימרויות ובקרב השבים ארצה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כשנה וחצי לאחר ההתרסקות על הירח: "בראשית 2" יוצאת לדרך • חי

סער התפטר מהכנסת; האוזר: יש לי יותר מתחושה שדרכינו יצטלבו

"מבצעים מסווגים ופורצי דרך": אות הערכה לכמה יחידות בצה"ל

רשימת המדינות האדומות המעודכנת: איטליה, איסלנד, אסטוניה, גרמניה, דנמרק, אוסטריה, יוון, לטביה, ליטא, נורבגיה, סרביה, אוקראינה, אזרביג'אן, קנדה, קפריסין, אירלנד, אנגליה, בולגריה, סקוטלנד, פורטוגל, גיאורגיה.