סער התפטר מהכנסת; האוזר: יש לי יותר מתחושה שדרכינו יצטלבו

לאחר שהודיע על הקמת מפלגה חדשה, סער עזב את הכנסת - בדיוק כפי שהתחייב אמש. האוזר בוועדת חוץ וביטחון: "הצלחה גדולה בהמשך הדרך". יעלון: "התכונן לחדירת 'איראנים' לנייד שלך"

זמן צפייה: 08:13

חבר הכנסת גדעון סער הגיש הבוקר (רביעי) את התפטרותו ליו"ר הכנסת - בדיוק כפי שהצהיר אמש, עת הודיע על פרישתו ממפלגת הליכוד למען הקמת מפלגה חדשה, שתנסה להוות אלטרנטיבה לראש הממשלה בנימין נתניהו.

מוקדם יותר, בוועדת החוץ והביטחון נפרד חבר הכנסת צבי האוזר מסער, ואמר לו: "בהצלחה בהמשך הדרך. יש לי תחושה שדרכינו יצטלבו בהמשך". אתמול, רגעים לאחר שנודע על הקמת המפלגה החדשה, שמו של האזור עלה כאחד מאלה שיחברו לסער, יחד עם יועז הנדל ויפעת שאשא-ביטון.

לכתבות נוספות בנושא >>

סער פרש מהליכוד: "המפלגה הפכה כלי שרת לאינטרסים של נתניהו"

הרווח של רה"מ מול ההפסד של בנט: השפעות הצעד של סער על הימין

גדעון סער עוזב את הליכוד: צפוי להודיע על הקמת מפלגה חדשה

גדעון סער
גדעון סער | צילום: חדשות 13

בתוך כך, חבר הכנסת משה בוגי יעלון התייחס למהלך של סער, וכתב: "גדעון, יישר כח על הצטרפותך למחנה הצלת ישראל משלטון נתניהו. מוטב מאוחר... התכונן לחדירת 'איראנים' לנייד שלך, לשליפת תיקים נגדך, למתקפה ברשת שתסמן אותך כ'סמולני בוגד', 'אנרכיסט מפיץ מחלות' ועוד. המתקפות השקריות שעוד יבואו, הן רק המבוא להקדמה. במאבק הזה, אין פשרות".

מנגד, סגן שר הבריאות יואב קיש צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "רק הליכוד יכול", כרמז לכך שככל הנראה יישאר במפלגה ולא יחבור לסער - למרות שתמך בו בשנה שעברה בפריימריז, אז התמודד מול נתניהו - והפסיד.

גדעון סער ובנימין נתניהו
גדעון סער ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

כאמור, אמש הודיע סער על פרישה ממפלגת הליכוד ועל הקמת מפלגה חדשה, איתה ינסה לנצח בבחירות - ולהחליף את בנימין נתניהו בתפקיד ראש הממשלה. בהצהרה מיוחדת שנשא, תקף סער את נתניהו, האשים את הליכוד בשינוי פניה ועדכן כי כבר מחר יתפטר מהכנסת.

"ישראל נמצאת במשבר פוליטי מתמשך, החמור בתולדותיה, במהלכו מתרחבים השסעים בעם. השיח הציבורי נהיה רעיל יותר ויותר, והאמון הציבור במערכת הפוליטית הידרדר. בנוסף למשבר הזה, חווה ישראל משבר כלכלי וחברתי חמור שמחריף כתוצאה מההתמודדות הכושלת של הממשלה עם הקורונה".

אחרי שקרא לליכוד "ביתו הפוליטי", תקף: "המפלגה שינתה את פניה באופן דרמטי ומואץ. הליכוד התרחקה מדרכו הממלכתית - ואפילו מהמהות המגולמת בשם המפלגה. התנועה הפכה לכלי שרת עבור האינטרסים האישיים של העומד בראשה, אפילו כאלה הנוגעים למשפטו הפלילי".