לאחר החזרה החלקית לשגרה: חשש בסין מהתפרצות מחודשת של הנגיף

על אף שקצב ההדבקה ירד במקצת, במדינה חוששים שהחזרה למקומות העבודה והשימוש המחודש בתחבורה הציבורית - יסכנו את האזרחים • עשרות אחוזים מהתיירים הישראלים מבטלים טיסות למזרח הרחוק

זמן צפייה: 06:01

הנגיף הסיני: עם החזרה החלקית לשגרה, הרשויות בסין חוששות שהחזרה לעבודה ולשימוש במערכות התחבורה הציבוריות יביאו להתפרצות מחודשת של נגיף הקורונה. זאת, על אף שקצת ההדבקה ירד במעט ולצד המאמצים במדינה לבלום את המגפה, שכללו בידוד של עשרות מיליוני אנשים, הקמת בתי חולים המוניים וריתוח בתים.

במקביל, הרשויות הסיניות אישרו לראשונה לארגון הבריאות העולמי להגיע לסין אחרי שבועות, והיום התברר שסין סירבה לתת לארגון גישה אליה ולא הסכימה שהחוקרים שלו יגיעו לשם - דבר המעורר חששות וחשדות לגבי מספר החולים והמתים במגפה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

ישראלית ניסתה לבטל טיול לתאילנד בשל הנגיף: "ציפיתי להתחשבות"

910 בני אדם מתו, יותר מ-40 אלף חלו: הנגיף הסיני ממשיך להתפשט

מניין המתים מהנגיף הסיני – עקף את מספר קורבנות הסארס

רופאים באחד מבתי החולים בסין
רופאים באחד מבתי החולים בסין | צילום: רויטרס

בתוך כך, אחרי המלצת משרד הבריאות הישראלי אתמול לשקול לבטל נסיעות למזרח הרחוק - הישראלים מבטלים בהמוניהם. הרבה סוכנויות נסיעות וחברות תעופה מנסות לשדר בימים האחרונים את התחושה שהביטולים הם בשוליים, אך הנתונים בפועל מראים אחרת.

40-60% מהנוסעים לטיולים מאורגנים ביטלו את טיסותיהם. כ-30% מהנוסעים שהיו אמורים לטוס לתאילנד כבר החל מהיום ובשבועות הקרובים ביטלו את הנסיעה, וכך גם 40% מהנוסעים ליפן ביטלו את ההזמנות. באירופה עדיין לא מרגישים בצורה משמעותית, עד 5% של ביטולים.

נוסעים עם מסיכות ומגני פלסטיק בשנגחאי
נוסעים עם מסיכות ומגני פלסטיק בשנגחאי | צילום: רויטרס

כאמור, יום לאחר שמשרד הבריאות פרסם אזהרה, שבה ביקש מאזרחי המדינה לשקול את נחיצות הנסיעות לתאילנד, פרסמה מוקדם יותר היום שגרירות תאילנד מכתב רשמי ובה הסבירה שישראל היא המדינה היחידה שהוציאה אזהרה כזו, וכתבה: "זה זמן למדע ולא שמועות. זמן לסולידריות - ולא סטיגמות".

בשל החשש הרב שאזהרת משרד הבריאות, והדאגה מהידבקות בווירוס הקורונה, ישראלים רבים מבקשים לבטל את החופשות שלהם. ליזט כהן, שפנתה לחברת "רימון" על מנת לבטל נסיעה לתאילנד, סיפרה בריאיון ל"חדשות היום": "פגשנו את מנכ"ל החברה והוא אמר שהוא שילם את הכסף לספקים. הוא שילם על שלוש טיסות פנים בתאילנד, מלונות וכו' - אבל הוא מוכן לוותר על הרווח שלהם. כלומר, הוא מקווה שהוא יגיע ל-10% של החזר. זה בדיחה". עוד אמרה: "בהלת הקורונה זה כלל עולמי, וגם הוא לא אשם - אבל אני מצפה שייגלה רגישות. היינו מוכנים שנישא יחד בהוצאות".

אזרחים ברזילאיים מסין מגיעים לאנפוליס
אזרחים ברזילאיים מסין מגיעים לאנפוליס | צילום: רויטרס

בד בבד, מספר החולים והמתים ממשיך לעלות, והבוקר סין הודיעה כי מספר המתים הגיע ל-908, וסך הכול ברחבי העולם – 910. כ-3,000 בני אדם נוספים נדבקו בווירוס ביממה האחרונה, ומספר הנדבקים כבר עומד על יותר מ-40 אלף.

ממשלת סין הקלה על כמה מגבלות תחבורה ועבודה, ותושבים רבים חזרו לעבוד. במקביל, ארגון הבריאות העולמי הודיע כי ישלח צוות מומחים למדינה כדי לסייע במאבק בנגיף. בתוך כך, 66 נוסעים נוספים ב"ספינת הקורונה" נדבקו בווירוס, וכעת מספר החולים עומד על 136. בכלי השיט נמצאים כזכור גם 15 ישראלים.