910 בני אדם מתו, יותר מ-40 אלף חלו: הנגיף הסיני ממשיך להתפשט

כ-3,000 אנשים נוספים נדבקו בנגיף ביממה האחרונה בלבד, וכ-90 מתו. מספר החולים ב"ספינת הקורונה" בחופי יפן עלה ל-136. במקביל, ממשלת סין ביטל כמה מגבלות, ותושבים רבים חזרו לעבודה

זמן צפייה: 03:35

הנגיף הסיני: מספר החולים והמתים ממשיך לעלות, והבוקר (שני) סין הודיע כי מספר המתים הגיע ל-908, וסך הכול ברחבי העולם – 910. כ-3,000 בני אדם נוספים נדבקו בווירוס ביממה האחרונה, ומספר הנדבקים כבר עומד על יותר מ-40 אלף.

בד בבד, ממשלת סין הקלה על כמה מגבלות תבחורה ועבודה, ותושבים רבים חזרו לעבוד. במקביל, ארגון הבריאות העולמי הודיע כי ישלח צוות מומחים למדינה כדי לסייע במאבק בנגיף. בתוך כך, 66 נוסעים נוספים ב"ספינת הקורונה" נדבקו בווירוס, וכעת מספר החולים עומד על 136. בכלי השיט נמצאים כזכור גם 15 ישראלים.

שגרירות תאילנד בתל אביב הוציאה הבוקר הודעה שבה הבהירה כי היא מצפה שישראל תחזור בה מההמלצה לשקול נסיעה למדינה. לדברי השגרירות, ישראל היא המדינה היחידה שהוציאה הודעה מסוג זה. בנגקוק מבהירה כי אף אדם לא מת מהווירוס בשטחה.

לעוד כתבות בנושא:

מנתב"ג – ועד רומא וניו יורק: כך נראית ההיערכות לקורונה בעולם

משרד הבריאות: לשקול נסיעה לתאילנד, יפן ויעדים נוספים במזרח

מניין המתים מהנגיף הסיני – עקף את מספר קורבנות הסארס

Medical Staff Transfer A Patient Of A Highly Suspected Case Of A New Coronavirus At The Queen Elizabeth Hospital In Hong Kong
אדם שעל פי החשד נדבק בווירוס קורונה, סין | צילום: רויטרס

אתמול, כזכור, הודיע משרד הבריאות כי בתום הערכת מצב, הוחלט לשקול את נחיצות הנסיעות ליעדים הבאים: תאילנד, יפן, הונג קונג, סינגפור, מקאו, קוריאה הדרומית וטיוואן. זאת, בנוסף לאזהרת המסע שניתנה לגבי סין.

כמו כן הרחיב המשרד את הגדרת המקרה של חשד לנגיף הקורונה לצורך בדיקות של החוזרים מאותם היעדים. על פי ההגדרה החדשה, אדם ששהה במגע הדוק עם חולה מאומת או שביקר באחד היעדים הללו, ובתוך שבועיים הופיעו אצלו תסמינים כמו חום של מעל 38 מעלות, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר, עליו לגשת למרפאה או בית חולים - בתיאום או בהודעה מראש.

אנשים עוטים מסכות ברכבת בסין
אנשים עוטים מסכות ברכבת בסין | צילום: רויטרס

כשהם מגיעים, עליהם לכסות את האף והפה בבד, להימנע ממגע עם אנשים ומנסיעה בתחבורה ציבורית ולפעול בהתאם להוראות המפורטות באתר משרד הבריאות. "המשרד רואה בציבור שותף מרכזי לפעילויות למניעת התפרצות המחלה. רק במאמץ משותף של כולם, נצליח להתמודד עם התפרצות אפשרית בישראל", נמסר.

גורמים במשרד החוץ הביעו תרעומת על ההודעה: "אנחנו מבינים את החשש מהתפשטות הקורונה, אבל מדובר בהחלטה שלא לוקחת בחשבון שיקולים מדיניים חשובים. אף מדינה בעולם לא נקטה בצעד כזה ואנחנו עלולים לשלם עליו מחיר מדיני מול המדינות הללו".