אחרי 3 ימים: אותר המטוס של צבא צ'ילה שנעלם בדרך לאנטרקטיקה

שר ההגנה הצ'יליאני הודיע שנמצאו שרידי גופות הנוסעים, שהיו במטוס התובלה שהקשר עימו אבד בתחילת השבוע. אין ניצולים בתקרית. חיל האוויר מסר שהריסות כלי הטיס אותרו במקום שבו תועד לאחרונה

שר ההגנה הצ'יליאני, אלברטו אספינה, הודיע היום (חמישי) כי צוות החילוץ איתר שרידי גופות של הנוסעים במטוס התובלה הצבאי, שהקשר עמו אבד מוקדם יותר השבוע. אין ניצולים בתקרית, וקרובי המשפחה של הנעדרים עודכנו.

חיל האוויר הצ'יליאני הודיע כי הריסות כלי הטיס אותרו באזור שבו המטוס יצר לאחרונה קשר. הרשויות המקומיות טרם מסרו פרטים נוספים בדבר הממצאים.

עוד בחדשות 13:

עקב בדיחה גסה על פוטין: בוטלו שידורי סאטירה פוליטית ברוסיה

טראמפ תקף את הנערה גרטה תונברג: "צריכה לשלוט בכעסים שלה"

מטוס של צבא צ'ילה נעלם בדרך לאנטרקטיקה – 38 מוגדרים נעדרים

מטוס תובלה צבאי (אילוסטרציה)
מטוס תובלה צבאי (אילוסטרציה) | צילום: Shutterstock

בלילה שבין שני לשלישי הודיע חיל האוויר בצ'ילה כי אבד קשר עם מטוס תובלה של הצבא הצ'יליאני שהיה בדרכו לבסיס באנטרקטיקה ועליו 38 בני אדם. המטוס המריא מהעיר פונטה ארנס וכשעה וחצי לאחר המראתו - איבד קשר עם המפעילים.

יותר משבע שעות לאחר איבוד הקשר עם מטוס ההרקולס מסוג C-130, חיל האוויר הכריז שהמטוס התרסק אבל החיפושים אחר הריסותיו נמשכים על ידי הכוחות במדינה – "עם תקווה למצוא ניצולים". חיל האוויר הצהיר שנוצר קשר עם משפחות הנוסעים "כדי לעדכן אותם במצב העצוב, שישפיע על האומה כולה".

לפי חיל האוויר, על המטוס היו 17 חברי צוות מחיל האוויר, ו-21 נוסעים שמתוכם 18 חיילים ושלושה אזרחים.

נשיא המדינה, סבסטיאן פיניירה, כתב בחשבון הטוויטר שלו שהוא נמצא עם שרי ההגנה והפנים ועוקב אחר ההתפתחויות. בכיר בחיל האוויר אמר שהחיפושים בעיצומם ושספינה נמצאת באזור שבו המטוס אמור היה להיות בזמן שאבד הקשר, בערך בחצי הדרך ליעד. כמו כן, הוסיף שלא הופעלו שום סימני מצוקה, ושהטייס במטוס שהיה עתיד לחזור בשבוע הבא מאוד מנוסה.