אחרי שכבר ניצחה את הקורונה: אוסטרליה נאבקת בגל השני

אחרי יותר מחודשיים עם מספר נדבקים זניח וביטול ההגבלות, נרשם שיא של 721 נדבקים ביממה. במלבורן, מוקד ההתפרצות העיקרי, הוטל סגר מחודש, וגם בסידני חוששים. "הפעם נצטרך לעבוד קשה יותר"

זמן צפייה: 01:36

לקראת סוף חודש אפריל ועד אמצע יוני, היה נדמה כאילו אוסטרליה ניצחה את הקורונה. במשך כמה שבועות ועד לאחרונה, מדי יום נרשמו במדינה המונה כ-25 מיליון תושבים בין 0 ל-30 נדבקים בסך הכול. אבל בימים האחרונים, עם שיא של יותר מ-700 נדבקים ביממה, נראה כי חגיגות הניצחון היו מוקדמות מדי.

עם פרוץ המגפה במארס ועד תחילת החודש, בזכות תגובה מהירה של הממשלה הצליחה אוסטרליה לשמור על מספרים נמוכים עם כ-8,000 נדבקים בארבעה חודשים. אולם, כאמור, בימים האחרונים הנתונים מצביעים על תחילתו של גל שני. בחודש יולי בלבד, נרשמו באוסטרליה כ-8,000 נדבקים חדשים.

ממשלת אוסטרליה, שראתה כי המספרים מתחילים לעלות והקורונה חוזרת להתפשט, הכריזה ב-7 ביולי סגר מחודש על העיר מלבורן שבמדינת ויקטוריה למשך שישה שבועות. מכוני הכושר והמספרות נסגרו, המסעדות, בתי הקפה והברים הורשו לספק שירותי טייק אווי בלבד, והתושבים התבקשו להישאר בבתיהם ולא לצאת אלא לצרכים חיוניים. כמו כן, החופש בבתי הספר הוארך וההתקהלויות בבתים הוגבלו.

לכתבות נוספות בנושא >>

המדינה שניצחה את הקורונה: כך הצליחה דנמרק לחזור לשגרה

דרום אפריקה נפתחת חרף הזינוק בשיעור הנדבקים: "חייבים פרנסה"

"הכול סגור ואין עבודה": הקורונה מאיימת למוטט את הכלכלה בסיני

קורונה באוסטרליה
קורונה באוסטרליה | צילום: רויטרס

ההתפרצות המחודשת של הקורונה נרשמה בעיקר במלבורן, כאמור, שהיא גם העיר האוסטרלית הראשונה שמחייבת עטיית מסכה במרחב הציבורי. שם, אחד מכל שישה נדבקים הוא דייר או איש צוות בבית אבות בעיר. בשאר אוסטרליה, כמעט כל ההגבלות הוסרו, אולם גם במקומות אחרים עולה החשש מפני התפרצות נוספת וסגר שני. בסידני, למשל, מזה כמה שבועות שרוב הנדבקים החדשים הם צעירים מתחת לגיל 20.

למרות החרדה הלאומית, כמה מומחים לבריאות הציבור באוסטרליה אמרו לתקשורת המקומית כי הם אופטימיים באשר להתפשטות המגפה, וכי המצב לא כל כך גרוע כפי שהוא נראה. המומחים הסבירו שבדומה לגל הראשון - גם ההתפרצות השנייה נמוכה באופן יחסי מול מדינות אחרות. הבעיה היא, שבניגוד לגל הראשון שנבע ברובו מאזרחים אוסטרלים שטיילו בעולם ושבו למדינה עם הנגיף - הגל הנוכחי מונע ברובו מהדבקה בתוך הקהילה.

קורונה באוסטרליה
קורונה באוסטרליה | צילום: רויטרס

אם בחודש פברואר, עת הגיע הנגיף לאוסטרליה, הכריזה הממשלה על סגירת גבולותיה יחסית מהר - ההדבקה הנוכחית, כאמור, מועברת מאדם לאדם - מה שמעורר תהיות רבות בקרב הצוותים הרפואיים. על פי החשד, לא כל האוסטרלים המחויבים בבידוד אכן שומרים על כל הכללים - גם לא אלו שהועברו למלוניות קורונה. מהמלוניות הועבר הנגיף, בעיקרו, לאוכלוסיות חלשות של עולים - שאינם דוברים את השפה. אותם אנשים, הסבירו באוסטרליה, לא הקפידו על עטיית מסכה ושמירת מרחק ולכן היו בעלי סיכוי גבוה להידבק.

כעת, החשש כעת בממשלה הוא שהסגר לא מספיק. בכירים באוסטרליה שבו והדגישו את הצורך בשמירה על כללי הבידוד, וקראו למי שסובל מסתמינים - גם אם הקלים שבהם, ללכת ולהיבדק. "הגל הזה שונה לחלוטין והרבה יותר מאתגר", הסבירה רופאה מקומית, "כדי להשתלט על הקורונה - הפעם נצטרך לעבוד יותר קשה".

קורונה באוסטרליה
קורונה באוסטרליה | צילום: רויטרס