"חוויה מדהימה": הישראלים שהתגייסו למען החיות ביערות אוסטרליה

ענבר ורז, שמתגוררים במדינה המרוחקת, צפו בתמונות דובי הקואלה המבוהלים בורחים מהלהבות - ומיהרו להירתם לעזרתם. נוסף למאות המתנדבים, ידוענים רבים תרמו סכומים גדולים לשיקום הנזקים

זמן צפייה: 04:22

הגשם התחיל לרדת השבוע בדרום אוסטרליה, אבל גם הטיפות לא יכלו להסתיר את התופת של השבועות האחרונים. כבר שבועות שאוסטרליה בוערת. התמונות של שריפות הענק שפגעו בבני אדם, בבתיהם ובבעלי החיים הציפו רגשות של רבים בעולם. דובי הקואלה המבוהלים עם בקבוקוני החלב ריגשו וגרמו לעשירי העולם, וגם למי שלא, להכניס יד לכיס ולתרום. יש גם את ההתגייסות בשטח של רבים, להגיע פיזית ולסייע במה שאפשר. כך גם ענבר ורז, ישראלים שמתגוררים באוסטרליה - שלא נשארו אדישים והתגייסו למשימה.

חודשים של בצורת קשה ורוחות עזות גרמו לצונאמי של אש ששרף שטח הגדול משטח מדינת ישראל. 24 הרוגים, אלפי בתים יותר מ-200 אלף בני אדם שפונו מבתיהם והמספר הבלתי יאמן של מיליארד בעלי חיים שנשרפו למוות. הקנגורו, הקואלה והאמו חיים רק ביבשת הזו. אלו סמלים לאומיים שעכשיו כואבים ופצועים, מכוסים בכוויות ומשוועים למים - ויש גם סכנה אמיתית שזנים נדירים יעלמו לחלוטין.

לכתבות נוספות בנושא >> 

בשל העשן מהשריפות: האם אליפות אוסטרליה הפתוחה בטניס תתבטל?

סורגים לחיות הכיס: יוזמה להצלת בע"ח שנפגעו בשריפות באוסטרליה

ארגון של דיקפריו יתרום 3 מיליון דולר למאבק בשריפות באוסטרליה

האכלת חיות באוסטרליה
האכלת חיות באוסטרליה | צילום: חדשות 13

כמו רבים אחרים, ענבר ורז רצו לעזור, אז הם נענו לפוסט בפייסבוק שקרא לאנשים לבוא לחנות כלי עבודה - החנות תרמה את הציוד והמתנדבים בנו מתקני השקייה. שם, הם גילו שהם ממש לא לבד, ומאות מתנדבים הגיעו למקום. "אנשים עומדים בתור בשביל לעזור. זו חוויה מדהימה, לראות דבר כזה", סיפר רז. יש מאות אלפי קנגורו וקואלות שברחו מהאש ומסתובבים מבולבלים, פצועים, וללא מזון או מים. סביר להניח שיחזרו לאזור המחייה שלהם שהיה פעם ירוק ועכשיו צחיח. כשאחד המתנדבים דיווח בבוקר שכל האוכל שהם פיזרו בלילה עבור החיות נעלם, שבלילה באו בעלי חיים רעבים ואכלו אותו, ענבר ורז חייכו. זה היה ניצחון קטן, בקרב שרחוק מסיום.

אך לא רק תושבים ותיירים התגייסו לעזרה. התמונות של הקואלה השרוף, המתחנן למים, נגעו גם בידוענים - קיילי מינוג, ניקול קידמן, ושחקנים וזמרים אוסטרלים נוספים תרמו סכומים גדולים וגם מעבר לים נרתמו לעזור. אוון, בן שש, מבוסטון בכלל, התרגש מאוד ממראות האסון. הוא יצר בובות קואלה מפימו וההורים שלו הבטיחו ברשת לשלוח בובה לכל מי שיתרום להצלת חיות הבר מהשריפה. הם אספו 20 אלף דולרים בפחות משבוע - וההזמנות ממשיכות להגיע.