סורגים לחיות הכיס: יוזמה להצלת בע"ח שנפגעו בשריפות באוסטרליה

גל השריפות במדינה גבה על פי ההערכות את חייהם של קרוב למיליארד בעלי חיים. כעת, ברחבי העולם ובישראל נרתמו על מנת לסייע לקנגרואים והקואלות שחייהם נמצאים בסכנה - באמצעות סריגת כיסים

זמן צפייה: 02:18

גל השריפות באוסטרליה גבה את חייהם של מאות מיליוני בעלי חיים, אולי אפילו מיליארד על פי ההערכות. הקנגרואים, דובי הקואלות, ציפורים וזוחלים שנהנו מהטבע הפראי כולם נפגעו. כעת, בעולם מתגייסים על מנת לנסות ולהציל את אלו ששרדו.

ברחבי העולם וגם בישראל נרתמו לסייע לחיות - אבל היוזמה המסקרנת ביותר לאחרונה היא סריגת כיסים לחיות הרבות שנפגעו. הכול התחיל ביוזמות פרטיות שמטרתם פשוט לסרוג כיסים כדי לעטוף את החיות ולתת להם תחושה חמימה.

לכתבות נוספות בנושא:

ארגון של דיקפריו יתרום 3 מיליון דולר למאבק בשריפות באוסטרליה

מזדהים עם אוסטרליה: נאומי הזוכים ב"גלובוס הזהב" התמקדו באסון

"מלחמת עולם שלישית": השריפות באוסטרליה מסרבות להיכבות

ג'יל ארנולדי, סורגת כיסים לבעלי החיים באוסטרליה
ג'יל ארנולדי, סורגת כיסים לבעלי החיים באוסטרליה | צילום: חדשות 13

זה המשיך בכך שבאוסטרליה, באירופה ובאזורים נוספים בארצות הברית התגייסו אנשים פרטיים וגופים, כדי לסרוג שמיכות, כיסים ואפילו סוודרים לחיות. תמונות החיות שניצלו מהלהבות ריגשו את העולם כולו. בניו יורק נתלו בובות קואלה ברחבי העיר כדי להעלות את המודעות לנושא ולגייס תרומות.

גם כאן אצלנו בישראל נרתמו לסייע לבעלי החיים באוסטרליה – מעבר ליוזמות פרטיות ועצומות, גן החיות התנכ"י גייס עד כה יותר מ-50 אלף שקלים וגם בספארי ברמת גן נערכים לעזור. ד"ר יגאל הורוביץ, וטרינר הספארי התייחס להירתמות לטובת החיות: "ללא ספק כל משימה שהאזרחים לוקחים על עצמם ורואים עצמם כחלק מהבעיה האקולוגית, אני רואה את זה בצורה מאוד חיובית".

עם זאת, תהליך השיקום של האזורים שעלו בלהבות - ייקח עוד זמן רב אך הכספים שהושגו עד עכשיו, גם מתרומות של סלבריטאים שהתגייסו לעזור, אולי יצליחו לסייע במעט בהצלת בעלי החיים.