גל השריפות בקליפורניה: כ-200 אלף פונו, הוכרז מצב חירום

עשרות אלפי בתים בסכנה בעקבות האש, המתלקחת בשל הרוחות העזות. חברת החשמל הודיעה על הפסקות חשמל יזומות. "עושים את המיטב כדי לעבור את המצב הקשה"

זמן צפייה: 01:32

מושל קליפורניה שבארצות הברית, גאווין ניוסם הכריז היום (שני) על מצב חירום במדינה. זאת, בעקבות השריפת הענק הזכתה לשם "קינקייד", שמתלקחת בשל הרוחות העזות המנשבות באזור סנומה שבמדינה. בכיר בחברת החשמל PG&E, שיזמה הפסקת חשמל ענקיות במדינה, אמר ביום שבת: "אנו עושים את המיטב על מנת לעבור את המצב הקשה. גרמנו להפסקת החשמל על מנת להבטיח את שלום הציבור".

שריפת יער בסונומה, קליפורניה
שריפת יער בסונומה, קליפורניה | צילום: רויטרס

כ-180 אלף תושבים פונו מבתיהם בצפון המדינה. דבר שהוביל לפקקים וחסימות כבישים באזור סנטה רוזה. כמו כן, עשרות אלפי בתים נמצאים בסכנה בעקבות השריפות. 10% מהשריפה כבר נמצאת בשליטה, אך רובה נמצאת במדרון מרוחק, מה שמקשה על מאמצי הכיבוי.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

עונת שריפות הענק בקליפורניה: 2 נהרגו; מאה אלף פונו מבתיהם

"אני לא יכול לנשום": שיחת המצוקה מהסירה שנשרפה בקליפורניה

"הוא אכל כל כך מהר": גבר מקליפורניה מת בתחרות אכילת טאקו

שריפת יער בסונומה, קליפורניה
שריפת יער בסונומה, קליפורניה | צילום: רויטרס

מצב החירום, כאמור, הוביל להפסקת החשמל היזומה הגדולה ביותר בתולדות קליפורניה, והותירה מיליוני בני אדם ללא אור או חיבור לחשמל. לטענת חברת החשמל, היא מנסה למנוע מכבלים וחוטי חשמל לגרום לשריפות נוספות. כמיליון אזרחים נוספים צפויים להישאר ללא מצרכים בשעות הקרובות. לדברי PG&E, כ-940 אלף בתי אב ב-36 מחוזות בקליפורניה צפויים להיפגע מהחלטתה. כלומר, כשני מיליון בני אדם. ניוסום אמר בסרטון שפרסם בטוויטר שלו ביום שבת כי ההפסקות בזרימת החשמל "מקוממות רבים - ובצדק".

"אנחנו הולכים לעשות את מיטב יכולתינו כדי להילחם בשריפות והרוחות החזקות. נדאג להדלקת האורות מחדש, וכן נוודא שחברת החשמל לא תוכל לעשות זאת שוב", הוסיף המושל.

"קינקייד" החלה כשבע דקות לאחר שכבל חשמל בצפון קליפורניה נפגע. חברת החשמל PG&E לא אישרה עד כה כי יש קשר בין המקרים. החברה כבר הגישה בקשה להגנה מבית המשפט מפני פשיטת רגל. זאת, בעקבות תביעות בעקבות מותם של 85 אנשים בשריפת הענק "קמפ" בשנה שעברה. הסיבה לשריפה, הקטלנית ביותר בתולדות המדינה, הייתה ציוד מיושן בבעלות PG&E.