עונת שריפות הענק בקליפורניה: 2 נהרגו; מאה אלף פונו מבתיהם

החום, היובש והרוחות העזות גרמו להתפשטות השריפות על פני כ-30 אלף דונמים, ולפחות אלף כבאים פועלים בשטח להשתלטות על הלהבות בחמישה מוקדים בדרום המדינה

זמן צפייה: 01:43

בשריפות ענק שפרצו בסוף השבוע בדרום קליפורניה שבארצות הברית, עלו באש כ-30 אלף דונמים ופונו מבתיהם כמאה אלף תושבים. מניין ההרוגים באסון עומד עד כה על שני בני אדם. לפחות אלף כבאים בסיוע מסוקי כיבוי נלחמים גם בשעה זו בלהבות שהספיקו לכלות בתים ומכוניות רבות, ובחמישה מוקדים עדיין פועלים להשתלטות על האש.

גם הפעם הגורם לשריפות הענק הוא מזג האוויר היבש והחם השורר באזור. תושבים רבים מביעים תקווה כי יורשה להם לחזור לבתיהם – או למה שנותר מהם לאחר השריפה.

עוד בחדשות 13:

"חסר תקדים": גל חום בקוטב הצפוני גרם לשריפות ענק

בגלל שריפות יער: השמיים באינדונזיה נצבעו אדום • צפו

הוריקן "דוריאן" הכה באיי הבהאמה: בן 7 נהרג – אחותו נעדרת

כבאים פועלים לכיבוי שריפת הענק בדרום קליפורניה
כבאים פועלים לכיבוי שריפת הענק בדרום קליפורניה | צילום: רויטרס

בקיץ שעבר גבה גל השריפות בדרום קליפורניה את חייהם של למעלה מ-70 בני אדם, וכילה למעלה מ-8,800 בתי מגורים. בשיא השריפה דווח באזור על אלף נעדרים, וברשויות העריכו כי גופות רבות יתכלו לחלוטין באש ולא ניתן יהיה למצוא את שייריהן.

במהלך השריפות האשים נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, את שירות היערות בשריפות הענק בקליפורניה, קרא לו "עלוב" ואמר כי לא יעניק לו תקציבים פדרליים במידה ולא יתבצע בו תיקון. "אין סיבה לשריפות הענקיות, הקטלניות והיקרות בקליפורניה, חוץ מניהול עלוב של היערות", כתב טראמפ בטוויטר. "מיליארדי דולרים ניתנים מדי שנה, עם כל כך הרבה חיים שאבדו, הכול בגלל ניהול כושל של היערות. תיקון עכשיו, או סוף למימון הפדרלי".