"אני לא יכול לנשום": שיחת המצוקה מהסירה שנשרפה בקליפורניה

מניין ההרוגים באסון כלי השיט עלה ל-25, ותשעה מנוסעי הסירה עדיין מוגדרים נעדרים. הרשויות ממשיכות בחיפושים אחר ניצולים. בהקלטת השיחה למוקד החירום ניתן לשמוע את רגעי האימה • האזינו

זמן צפייה: 00:31

בשיחה למוקד החירום, נשמע אחד מאנשי הצוות בסירה בקליפורניה שעלתה באש הלילה (שלישי) מדווח על האסון. בהקלטה, שאיכותה נפגמה בגלל רעש סטטי, ניתן לשמוע את העובד צועק "אני לא יכול לנשום", ואומר כי לכלי השיט אין פתחי מילוט ובשל כך אין לנוסעים בה איך לרדת ממנה. בתגובה לכך, ניסה המוקדן לשאול את מיקומה של הסירה וביקש את נקודת הציון שלה על מנת לשלוח סיוע.  בשלב זה נקטע הקשר עם הסירה והשיחה השתתקה.

הרשויות בקליפורניה אישרו כי 25 בני אדם נהרגו, תשעה הוכרזו כנעדרים וחמישה ניצלו מהתקרית לאחר שקפצו למים בעת שפרצה האש.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

שריפה פרצה בסירה בקליפורניה – חשש לחייהם של עשרות בני אדם

"טרגדיה היסטורית": 5 הרוגים באיי בהאמה מהוריקן "דוריאן"

הוריקן "דוריאן" הכה באיי הבהאמה: בן 7 נהרג – אחותו נעדרת

ביל בראון, שריף המחוז, אמר בתגובה לתוצאה הקשה של השריפה: "לבנו עם משפחות הקורבנות של הטרגדיה הנוראית הזאת. אנו מבינים את הנטל הנוראי שהם נושאים איתם כרגע". הרשויות ממשיכות בחיפושם אחר ניצולים אפשריים ומשרד חוקר מקרי המוות של סנטה ברברה מכינים עצמם למקרה של אירוע רב נפגעים.

חמשת אנשי הצוות של הסירה שניצלו בנס מהאסון חולצו על ידי סירת הדיג של שירלי הנסן ובעלה בוב, שנקלעו לאזור במקרה והתעוררו מדפיקות חזקות על צד הסירה שלהם. החמישה הצליחו להינצל בכך שלקחו סירה קטנה וחתרו כמעט 200 מטר עד לסירתם של בני הזוג הנסן.

שריפה שפרצה בסירה בקליפורניה
שריפה שפרצה בסירה בקליפורניה | צילום: VCFD PIO, טוויטר

הנסן סיפרה כי אנשי הצוות היו מבולבלים, חלקם היו לבושים בתחתונים בלבד. אדם אחד סיפר שבת זוגו עדיין נמצאת על הסירה הבוערת, אדם נוסף בכה וסיפר שהם חגגו יום הולדת לשלושה נוסעים רק כמה שעות קודם לכן בהם נערה בת 17 שהייתה בטיול צלילה משפחתי עם הוריה. עוד סיפרה הנסן כי היא יכלה לראות מסירתה את כלי השיט הבוער וכי העשן היה כל כך סמיך שנאלצה להשתמש במשאף.

כריסטי פינסטד, ביולוגית ימית בת 41, הייתה אחת מאנשי הצוות ששהו על כל השיט. משפחתה של פינסטד לא שמעה ממנה מאז עלתה על סיפונה של הסירה. אחיה, ברט הרמלינג סיפר עליה: "היא אדם נחוש והרפתקני, אם יש סיכוי של אחוז אחד בו היא מצליחה לשרוד אז זה יקרה". עוד סיפר הרמלינג כי יש לה "ידע נרחב בצלילה, צללתי איתה פעמים רבות והיא ידעה להצביע ולהסביר על כל מה שראינו מתחת למים".