ארה"ב טוענת: גורמים רוסים הפילו מל"ט אמריקני סמוך לבירת לוב

מפקד פיקוד אפריקה של צבא ארצות הברית הצהיר כי הוא משוכנע שבעת האירוע לא ידעו מפעילי מערכות ההגנה שכלי הטיס המותקף שייך לוושינגטון, אך לדבריו, "כעת הם יודעים - ומסרבים להשיבו"

מל"ט אמריקני
מל"ט (ארכיון) | צילום: רויטרס

מפקד פיקוד אפריקה בצבא ארצות הברית, סטיבן טאונסנד, טען היום (שבת) כי מל"ט אמריקני, שדווח כי אבד בחודש שעבר סמוך לטריפולי בירת לוב, הופל על ידי מערכות הגנה רוסיות - כך פורסם בסוכנות הידיעות רויטרס. זאת, ברקע הדיווחים לפיהם רוסיה תומכת ב"צבא הלאומי הלובי", המונהג על ידי חליפה חפתר.

טאונסנד הצהיר כי הוא משוכנע שמי שהוציא לפועל את המתקפה לא ידע באותה העת כי מדובר  בכלי טיס אמריקני, אך לדבריו - "הם בחלט יודעים זאת כעת, ומסרבים להשיב לנו את שרידיו. הם טוענים כי אינם יודעים היכן הם, אך אינני מאמין לכך".

עוד בחדשות 13:

כץ נפגש עם עמיתו הרוסי: "נמשיך למנוע מאיראן להתבסס בסוריה"

דיווח: ארה"ב עצרה משלוח חלקי טילים בדרך מאיראן למורדים בתימן

הבית הלבן מאותת: לא נשתתף בשימוע של טראמפ במסגרת הליך ההדחה

מל''ט תקיפה אמריקני
מל''ט תקיפה אמריקני (ארכיון) | צילום: רויטרס (ארכיון)

ההערכה האמריקנית גורסת כי מי שעומד מאחורי הפלת הרחפן הם קבלנים צבאיים פרטיים רוסים, או הצבא הלאומי של חפתר. על פי ההערכה, כלי הטיס הופל בשל "זיהוי שגוי שלו כשייך לאויב".

רוסיה מצידה הכחישה שימוש בקבלנים צבאיים בזירה הצבאית הבין-לאומית, והצהירה כי כל אזרח רוסי שמעורב בפעולה כלשהי מחוץ למדינה - עושה זאת בנתנדבות וללא קשר לרשויות.